Aviseringar
Rensa alla

Idrotten i skolan!


Ämnesstartare

Hej på er! Jag undrar hur ni har det med idrotten i skolan. Är du med på idrotten eller skippar du den?

Vill veta om det finns någon mer som jag som tagit bort idrott som ämne av olika anledningar.. eller som skippar idrotten. Om någon gör det, varför gör du det?


   
Citera

Var alltid med på den, eftersom man är tvungen att ha betyg i det för att ha en framtid.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Var alltid med på den, eftersom man är tvungen att ha betyg i det för att ha en framtid.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Var alltid med på den, eftersom man är tvungen att ha betyg i det för att ha en framtid.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Var alltid med på den, eftersom man är tvungen att ha betyg i det för att ha en framtid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

szara:

Hej på er! Jag undrar hur ni har det med idrotten i skolan. Är du med på idrotten

Snarare tvärtom, gick på varenda en och ville ha idrott varje dag [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är med på den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Var alltid med på den, eftersom man är tvungen att ha betyg i det för att ha en framtid.

Det är inte riktigt sant, jag har tagit bort den och klarar mig ändå. Eller iofs, har du bara G i allt annat så förstår jag ju..


   
SvaraCitera
blum
 blum

Skippade den för det mesta, hade idrott A i tre år (gick om tvåan) innan jag skrapat ihop tillräckligt med närvaro för att få G.
Idrott B tog jag bort, alla måste egentligen läsa den på min skola men syon hade överseende eftersom min studiegång redan var specialutformad etc.

Varför? Jag ogillade att byta om, duscha och springa omkring i shorts med klasskamrater etc. Obehagligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har alltid varit med, då jag dels tyckt att det varit kul och dels för att det behövs för att få ett fullständigt betyg och slutligen för att det mycket väl kan vara det ämne som det är lättast att få ett bra betyg i utan ansträngning.


   
SvaraCitera

Var med på 3 idrottslektioner under hela gymnasietiden [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

szara:

Det är inte riktigt sant, jag har tagit bort den och klarar mig ändå. Eller iofs, har du bara G i allt annat så förstår jag ju..

men du är 15 och går i nian antar jag? på gymnasiet är idrott obligatoriskt


   
SvaraCitera

szara:

Det är inte riktigt sant, jag har tagit bort den och klarar mig ändå.

Såg nyss att du är 15. Jag syftade på gymnasiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

då det var/är typ dans, yoga eller liknande - nej


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Var alltid med. Idrotten på gymnasiet var awesome, fett lärorikt och en mycket trevlig lärare. På grundskolan var den helt ok, tyckte om att visa mig duktig.


   
SvaraCitera