Aviseringar
Rensa alla

Idrotten i skolan!


Ämnesstartare

Var oftast med. Skippade den bara om vi skulle göra något skittråkigt.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

szara:

Det är inte riktigt sant, jag har tagit bort den och klarar mig ändå. Eller iofs, har du bara G i allt annat så förstår jag ju..

Varför tog du ens bort den? Är ju jättechill om man bara siktar på ett g eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pga min kropp o fula kläder
o hår

är ganska passiv under idrotten dock, anstränger mig aldrig... Kan inte komma på någon gång då jag faktiskt ansträngt mig[shake]
får även skäll för att jag inte gör ngt, men bryr mig inte...
ska dock börja va med varje lektion nu när jag fixat kläder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

på gymnasiet är idrott obligatoriskt

Egentligen måste man gå på idrotten nu med. Det är inget man bara får välja bort sådär, det tog 2 år för mig att få välja bort idrotten då jag mådde så dåligt pga den att jag var nära till självmord. Så har lite special grejer med vissa saker i skolan, kanske man kan få i gymn. också. Får hopps det!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Är ju jättechill om man bara siktar på ett g eller något.

Allt på idrotten är jobbigt för mig. Mitt största problem i livet är att synas, att få uppmärksamhet på mig. På idrotten syns man och jag klarar verkligen inte av det. För mig är det jätte jobbigt. Inte alls "chill" på något sätt..


   
SvaraCitera

szara:

Så har lite special grejer med vissa saker i skolan, kanske man kan få i gymn. också. Får hopps det!!

Du kan få anpassad studiegång i gymnasiet där du väljer bort ämnen för att underlätta, men då går man 4 år vanligtvis och då har man ämnena som man valde bort dom tre första åren.


   
SvaraCitera

I grundskolan skolkade jag en hel del pga saknade lust


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Du kan få anpassad studiegång i gymnasiet där du väljer bort ämnen för att underlätta, men då går man 4 år vanligtvis och då har man ämnena som man valde bort dom tre första åren.

Vadå går 4 år? Gymnasiet är ju bara 3 år? Och om man väljer bort så måste man ändå gå med den jävla idrotten i 3 år? Jag lovar om det är den ända möjligheten ser jag bara en utväg från allt!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

szara:

Vadå går 4 år? Gymnasiet är ju bara 3 år?

därav anpassad skolgång?


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

szara:

På idrotten syns man

Om du kallar det att synas borde du ha problem med alla andra ämnen också.

Vad är problemet med det? Vad är det som gör det så svårt? Mentala spärrar pga någon specifik anledning, eller bara ren blyghet? En del av mina vänner är sådär, fast inte så extremt som du. De har fått jobba väldigt mycket med det, och är nu mycket bättre. Klarar av att hålla föredrag etc. Även om de har långt kvar.

Du vet det säkert redan, men det är viktigt att bli av med den fobin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har hoppat av idrott a på min failskola pga har inte tillräckligt hårt psyke för att springa runt i en killgrupp där alla är större och starkare än mig och där alla tittar på mig och där ingen pratar med mig etc etc. dessutom simhall - livräddning, inte en chans att jag går ut med en nästintill naken kropp i en grupp med 30 killar. Nej tyvärr inte en chans.

Läkaren på¨BUP sa att man i speciallfall kan läsa idrott teoretiskt istället och ansåg att jag borde fått göra det istället för att plåga mig i två år med äcklig idrott. Har deltagit cirka 15 ggr totalt och vad ska man säga, varje gång har slutat med att dom glott som fasen på mig och jag känt mig obekväm och fått ångest.


   
SvaraCitera

szara:

Vadå går 4 år? Gymnasiet är ju bara 3 år? Och om man väljer bort så måste man ändå gå med den jävla idrotten i 3 år?

Den är tre år. Fast om man har problem så kan man söka om anpassad studiegång. Då väljer man bort ämnen så det blir lättare för en att orka med allt. Men då får man gå ett fjärde år för att läsa upp ämnena man valde bort.

Idrottskursen är inte lika lång i alla kurser i gymnasiet. Hade det i 2 år bara t.ex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pratar om gymnasieskola, där du bör ha betyg i idrott.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

szara:

ch om man väljer bort så måste man ändå gå med den jävla idrotten i 3 år?

Bara IdH A som är obligatorisk för alla, och är vanligtvis på ett eller kanske två år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Vad är problemet med det? Vad är det som gör det så svårt?

Jag har sjukt dålig självkänsla och dåligt självförtroende så för det första tror jag inte jag klarar någonting eller så. Men sen ja, alltså om man står på ett led och ska göra något är det klart man syns. Och ja, jag har extremt mycket svårigheter med vissa andra ämnen också. Tex engelska, där kan jag aldrig läsa med klassen bara med max 4 pers om det är mina vänner. Jag tycker mycket sånt är väldigt jobbigt du kan läsa min tråd om social fobi om du är intresserad.

Och jag har försökt få hjälp men ingen tar mig på allvar. De tycker inte de finns något speciellt problem. Men jag mår verkligen inte bra det vet jag själv..

Kviq:

men det är viktigt att bli av med den fobin.

Jo, jag vet att det är viktigt. Känner att det blir värre och värre och jag känner att jag börjar gräva ner mig sjukt mycket känns som jag börjar bli deprimerad på riktigt. Men det är inte lätt, inte lätt alls..


   
SvaraCitera