Aviseringar
Rensa alla

Ifall ni får barn, hur...


mynona

Det är fullt i sin ordning att berätta sagor för barn. Man riskerar inte att det blir religiöst för att man berättar sagan om himlen som tröst.


   
SvaraCitera
höna

jag kommer säga någonting om typ nangijala eller att de har somnat och att de är på något annat ställe som ett troget astrid lindgren-fan jag är. sen när de blir större kan jag säga vad jag tror men att alla tror olika.


   
SvaraCitera

höna:

jag kommer säga någonting om typ nangijala eller att de har somnat och att de är på något annat ställe som ett troget astrid lindgren-fan jag är. sen när de blir större kan jag säga vad jag tror men att alla tror olika.

Var det inte så att man kom till Nangelima när man dog i Nangjiala? Var kom man om man dog i Nangelima då? Och Tengil borde ju ha kommit dit.....
Nu kom alla gamla barnfunderingar upp


   
SvaraCitera
höna

isola:

Var det inte så att man kom till Nangelima när man dog i Nangjiala?

kommer inte ihåg, men så kanske det var. men de störtade väl tengil har jag för mig, hmm tror jag iallafall[smile] shit jag vill se alla dedär filmerna igen.


   
SvaraCitera

höna:

kommer inte ihåg, men så kanske det var. men de störtade väl tengil har jag för mig, hmm tror jag iallafall[smile] shit jag vill se alla dedär filmerna igen.

Mm kapaooooow rakt i hans stenhjärta som skavde så illa.
Jag med! de får fler djup än när man är liten.
satt och kollade med fritidsbarnen på Karlsson på taket förut (med riktiga gamla skådespelare ofc) och det var jättekul. [blush]


   
SvaraCitera
höna

isola:

Mm kapaooooow rakt i hans stenhjärta som skavde så illa. Jag med! de får fler djup än när man är liten. satt och kollade med fritidsbarnen på Karlsson på taket förut (med riktiga gamla skådespelare ofc) och det var jättekul.

juste ett sånt har han ju!

haha såg också för några veckor sen, tycker karlsson är lite läskig, han tar ju alla lillebrors godisar å köttbullar och sånt och tror att han e bäst, han har fett skumt hår också!

jag vill se mio min mio, kommer ihåg att jag älskade den när jag var liten[love]


   
SvaraCitera

höna:

haha såg också för några veckor sen, tycker karlsson är lite läskig, han tar ju alla lillebrors godisar å köttbullar och sånt och tror att han e bäst, han har fett skumt hår också

ja, som ett jättelakt syskon.
Minns att jag gillade Saltråkan en massa, den var sorglös och fin. Fast den var ju egentligen inte alls sorglös med en pappa som nästan återgått till barndom/blivit hjälplös och ledsen och en dotter som fått välja bort sin ungdomstid för att agera mamma och extrafru.
vilka mer bra filmer fanns det? hon gjorde ju några mindre kända också

höna:

ag vill se mio min mio, kommer ihåg att jag älskade den när jag var liten[love]

jag blev alltid så ledsen då och tänkte på om min syster skulle dö [sad]


   
SvaraCitera
höna

isola:

vilka mer bra filmer fanns det? hon gjorde ju några mindre kända också

emil, pippi, lottta på bråkmakargatan, madicken, bullerbyn,ronja rövardotter[love], rasmus på luffen[love].

isola:

jag blev alltid så ledsen då och tänkte på om min syster skulle dö

aw, ja den e lite kuslig på något sätt.. måste see igen[cute]


   
SvaraCitera

höna:

emil, pippi, lottta på bråkmakargatan, madicken, bullerbyn,ronja rövardotter[love], rasmus på luffen[love].

men det var någon mer, någon mindre känd..... åh minns inte.
gillar också att hennes kvinnliga huvudroller alltid var så starka!


   
SvaraCitera
höna

isola:

men det var någon mer, någon mindre känd..... åh minns inte. gillar också att hennes kvinnliga huvudroller alltid var så starka!

ja, älskar pippi när hon inte lyssnar på prussiluskan. kajsa kavat kanske??


   
SvaraCitera

höna:

ja, älskar pippi när hon inte lyssnar på prussiluskan. kajsa kavat kanske??

Mm kanske, är det hon som fick en docka av sin mormor som hon skötte om? Den gillade jag, ytterligare en stark tjej!

åh det finns jättefå scener med gamla pippi på utube 🙁


   
SvaraCitera
höna

isola:

Mm kanske, är det hon som fick en docka av sin mormor som hon skötte om? Den gillade jag, ytterligare en stark tjej!

det e kajsa kavat!!

man ska ju typ kolla på sina vhs:er man hade som barn. har fortfarande vhs men det blir aldrig av. ladda hem!!


   
SvaraCitera

höna:

man ska ju typ kolla på sina vhs:er man hade som barn. har fortfarande vhs men det blir aldrig av. ladda hem!!

åh ja jag borde! har ju gett bort de flesta 🙁
fattar inte hur man kan få koppla in videon när man har parabolgrunkan i satt heller, får kolla lejte.
älskar den där som man kan tvätta av raspiga vhs:er och dvdskivor med så att de går att kolla på igen btw. fast det kanske bara funkar på dvder iof.


   
SvaraCitera
höna

isola:

älskar den där som man kan tvätta av raspiga vhs:er och dvdskivor med så att de går att kolla på igen btw. fast det kanske bara funkar på dvder iof.

vad e det för något?[shake] vet ej.. våran har liksom alltid suttit där.det är en tjocktv men det borde inte ha nån betydelse. sämst på teknik haha. de bästa med vhser är att man kan köpa asmycket bra vhsfilmer för typ 5 kr styck på 2handaffärer runt om i landet![bigsmile]


   
SvaraCitera

höna:

vad e det för något?[shake] vet ej.. våran har liksom alltid suttit där.det är en tjocktv men det borde inte ha nån betydelse. sämst på teknik haha. de bästa med vhser är att man kan köpa asmycket bra vhsfilmer för typ 5 kr styck på 2handaffärer runt om i landet![bigsmile]

Jag har inte köpt sådan själv utan bara sett att pappa har, vet inte var det heter riktigt [blush]
Kan fråga!
Åh var ligger den?? vill också!! Finns där muminfilmer?


   
SvaraCitera