Aviseringar
Rensa alla

IG i ett ämne, föräldrer överdriver?...


Ämnesstartare

isola:

Fjantigt och omoget av dig att hålla på så för en sådan skitsak. Var glad att hon bryr sig istället.

det där är en skitsak att hålla på att bry sig om..det hade varit skillnad ifall det hade varit flera ämnen där jag hade haft ig i ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sedan jämförde hon mig med några andra som hon visste inte hade några ign, sedan när jag jämförde med några personer som hade jättemånga ign så sa hon "att det är deras liv, eller deras val" och sånt skit -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JiNK:

"att det är deras liv, eller deras val"

Då borde det vara ditt val om du vill fixa IG:et eller inte, det är ditt liv = ditt val [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Kommer du verkligen inte! Det IG:et är glömt så fort gymnasiet kommit igång

och de som söker elektriker bry sig väl fan inte om ifall jag hade ig i slöjd i årskurs 9? men ex mvg i el-lära


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JiNK:

och de som söker elektriker bry sig väl fan inte om ifall jag hade ig i slöjd i årskurs 9?

Haha sure not


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, förlåt att jag säger det, men din mamma är sjukt omogen. Typisk sån som jag INTE skulle vilja ha som lärare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Typisk sån som jag INTE skulle vilja ha som lärare.

Word på den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag sa "dra åt helvete" för första gången till henne idag, hon ba "så där har du aldrig sagt till mig tidigare" med en lite skärad röst ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Word på den

jag kände att blev lite ägd då faktiskt [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JiNK:

jag kände att blev lite ägd då faktiskt [smile]

Vem? Hon? ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Själv fick man MVG i slöjd och IG i nästan alla andra ämnen. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klart hela ditt liv hänger ju på det betyget [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej, ingen kommer bry sig om det, men ig:et kommer ju påverka dina poäng. Det i sin tur påverkar vilken sorts skola du kan komma in på (bra/dålig etc). Sedan är det välk jävligt klantigt och dumt att inte gå på lektioner för att man ända ska välja bort ett ämne. Tur för dig att Alliansens förslag om att skolk i betyget inte är infört än.


   
SvaraCitera

JiNK:

vad tycker ni?

Att hon antagligen inte vill verka vara en misslyckad mor..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JiNK:

men man brukar väl ändå bara visa upp sina gymnasiebetyg?

haha, ingen bryr sig ens om gymnasiebetyget, typ.

din mamma överreagerar något enormt, ja.


   
SvaraCitera