Aviseringar
Rensa alla

IG i ett prov, hela ämnet IG?


Ämnesstartare

Tja, har inte pluggat inför ett prov på fredag, går i åttan. Men jag undrar om jag får IG i själva provet blir själva ämnet IG då? Har haft G på dom andra...


   
Citera
cyber

Nej, du kommer inte få IG i slutbetyg om du fått G på dina övriga prov.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Puuh, kbry orkar inte då plugga till det provet... :)) Har ändå hela våren att jobba upp ämnet 😛


   
SvaraCitera

Nej, om du inte suger i ämnet annars.


   
SvaraCitera

Beror på vad det är för prov? Men om det inte är något extraordinärt baotaprov eller nationellt så nej.


   
SvaraCitera

En gång IG, alltid IG. Du är körd


   
SvaraCitera

ett prov kan ju knappast sätta UG. dessutom verkar det krävas väldigt mkt för att man skall få IG. sedan kan du ju alltid läsa upp ditt potentiella IG till 9an. ingen kmr att bry sig om vad du hade i 8an senare 🙂


   
SvaraCitera

IG* 😛


   
SvaraCitera

Vi har konditionsprov på idrotten som jag alltid får IG i, ändå har jag nästan VG i det ämnet. Ett exempel bara 😛 Annars är det viktigt att man är på lektionerna, det ser lärarna mycket på när de sätter betyg.


   
SvaraCitera

Och det beror på vilket ämne det är. När vi arbetar så har vi tex ett stort projekt med massa ämnen som vi bara har en gång, om vi misslyckas då får vi ju ig. Om man inte jobbar upp det dvs.


   
SvaraCitera

soimpolite:

ingen kmr att bry sig om vad du hade i 8an senare 🙂

Jo klart betygen i åttan spelar roll när man börjar nian.[shake]


   
SvaraCitera

Pegamixel:

Vi har konditionsprov på idrotten som jag alltid får IG i, ändå har jag nästan VG i det ämnet.

Känns som att konditionsproven är någonting din lärare har hittat på själv och således inte kan ta med i sin betygsbedömning ;p


   
SvaraCitera

m3lis:

Jo klart betygen i åttan spelar roll när man börjar nian.

nej, läser du upp ett IG i 9an kmr det inte spela roll


   
SvaraCitera

soimpolite:

nej, läser du upp ett IG i 9an kmr det inte spela roll

Men om det är i tex matte och du har g och g- på varje prov nästan så kollar dom ju på förra årets prov för att besämma betyget.


   
SvaraCitera

Beror ofta på om skolan tillåter omprov eller icke.


   
SvaraCitera