Aviseringar
Rensa alla

IG i ett prov, hela ämnet IG?


m3lis:

Men om det är i tex matte och du har g och g- på varje prov nästan så kollar dom ju på förra årets prov för att besämma betyget.

förutsätter att du får åtminstone G i 9an på alla prov när jag menar "läser upp"


   
SvaraCitera

Plyvert:

Känns som att konditionsproven är någonting din lärare har hittat på själv och således inte kan ta med i sin betygsbedömning ;p

Lite så ja =) Eller ah... Alla har gjort det sålänge jag minns med olika lärare på vår skola, springa typ 3 km på under 20 minuter, klarar jag inte alls. [bigsmile]


   
SvaraCitera

nej det ska inte vara så iaf men som vi vet så är teori och praktik inte alltid särskilt lika


   
SvaraCitera

soimpolite:

förutsätter att du får åtminstone G i 9an på alla prov när jag menar "läser upp"

Det är inte mig det handlar om.


   
SvaraCitera

Pegamixel:

Lite så ja =) Eller ah... Alla har gjort det sålänge jag minns med olika lärare på vår skola, springa typ 3 km på under 20 minuter, klarar jag inte alls. [bigsmile]

Men det kan vara skolan också, inte bara den enstaka läraren. Men ja, du förstod ju vad jag menade. [smile] Tycker det låter som en bra idé dock, även om jag inte heller skulle ha en suck att klara av ett godkänt. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Kan man ens få IG i åttan? [shake]


   
SvaraCitera

m3lis:

Det är inte mig det handlar om.

byt ut "du" till "en random person" omg


   
SvaraCitera

soimpolite:

byt ut "du" till "en random person" omg

[wink]


   
SvaraCitera

Kviq:

Kan man ens få IG i åttan? [shake]

Ja?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Provet vi har är ett repetitions prov, från det vi har jobbat med tidigare under denna termin. Och då så har jag glömt allt :([[


   
SvaraCitera

Plugga är överskattat.


   
SvaraCitera

Nej, de lägger oftast stor vikt i helheten.


   
SvaraCitera
cyber

Enligt instruktioner från skolverket ska de nationella proven bara bekräfta elevens kunskap inom det aktuella ämnet samt ev. höja det. Med andra ord ska ditt betyd inte sänkas, oavsett om det är ett vanligt prov eller till och med ett nationellt prov du ska skriva. Den enda som kan få problem, om du får IG på np fast att du har G i ämnet, är din lärare som isf bedömt dig fel eftersom att np visar att du inte når upp till de kriterier som krävs för betyget GODKÄNT.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Plyvert:

Ja?

Trodde att det hette "inget betyg", för de kan ju inte skrämmade små barnen med ett "IG". Så var det för oss i falla fall. Fast de har kanske kommit på hur korkade de var sedan dess.


   
SvaraCitera

Kviq:

Fast de har kanske kommit på hur korkade de var sedan dess.

Det kanske har ändrats, det var ett tag sen jag gick i 8an :p


   
SvaraCitera