Aviseringar
Rensa alla

IG i individuella val?


Ämnesstartare

Hejsan!

Nu är det såhär att jag går andra året på el programmet! Och alla årskurs 2 och 3or på gymnasiet ska välja ett individuellt att studera.

Då det blev problem med mitt första och enda val så fick jag välja ett nytt ungefär 2 månader efter att alla hade valt.. vilket innebar att bara skitkurserna kvarstod...

Fick då PRIVATEKONOMI! Och det är nog det hemskaste jag varit med om, nog för att jag är något skoltrött men att sitta i 2 timmar sista lektionen och läsa om räkningar osv är gravaste formen av tortyr för mig.. Alltså har jag tyvärr missat ungefär 75% av lektionerna! (vet att det är mitt eget fel, men är inget skolkare vanligtvis!)

Så min fråga då jag inte kan får något rakt svar av mina inkompetenta lärare är då; Vad händer om jag får IG i mitt ind.val?

Det enda jag hört är att man måste ha godkänt i alla ämnen för att studera vidare, vilket är uteslutet för mig då jag endå går en praktisk linje.

Måste jag gå om ett helt år för att klara bara den kursen? (som en av mina klasskamrater sa) ??

Kommer att få välja ett nytt ämne till sista året (3an) och kommer ju då endå få minst G i ind.val så då förstår jag inte varför jag måste ha G i privatekonomi som inte har ngt med min utbildning att göra?

Och angående ämnet Idrott så kan man tydligen få IG i ämnet bara man inte får "sträck" (att man i princip inte vart där ngn gång) är det samma för ind.val då eller?

Haha jävligt lång text och kommer antagligen får många irriterade svar men någon utråkad person där ute kanske har kunskap om detta och kan svara!

MVH, Mr.IG.


   
Citera

Antingen så gör du om, om din skola tillåter sånt eller så får du ig och sedan är det inget mer med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Antingen så gör du om, om din skola tillåter sånt eller så får du ig och sedan är det inget mer med det.

Vad menar du med gör om? hela kursen? Så mitt IG påverkar inte min chans att ta få börja 3an och sedan ta studenten?
Alltså, kan jag ta studenten med ett IG i ind.val? x)


   
SvaraCitera

man får ha 300 IG poäng, men inga streck.


   
SvaraCitera

Kebabaugust:

Vad menar du med gör om? hela kursen?

ja så kunde man i alla fall göra på mitt gymnasium.

Kebabaugust:

Så mitt IG påverkar inte min chans att ta få börja 3an och sedan ta studenten?

det får du fråga din studierektor om mend et borde det absolut int.

Kebabaugust:

Alltså, kan jag ta studenten med ett IG i ind.val? x)

ja


   
SvaraCitera

Du behöver inte oroa dig.
Så länge du får IG så är det lugnt, men du får nog närvara på några av de lektionerna för att säkra ditt IG.
Jag fick streck/S i Tyska steg 5 just för att jag inte hade varit där. Jag var i genomsnitt på 2 lektioner i månaden av den kursen. Hade den två gånger i veckan.


   
SvaraCitera

Ah det är lugnt! [wink]


   
SvaraCitera