Aviseringar
Rensa alla

Illa omtyckt i familjen


Ämnesstartare

Jag älskar min familj extremt mycket. Alla här hemma betyder allt för mig! Min mamma tex är även min bästa vän.

I fyra års tid har jag gått och funderat på att kanske skaffa mig en septum piercing. Eftersom jag nu är 18 år och då får göra vad jag vill så gick jag igår och skaffade det.
Jag är riktigt nöjd och kan knappt vänta tills det läkt då jag kan byta smycke till något mer "gulligt" och diskret.

Idag vid maten satt alla och pratade om hur ful jag var, hur ful piercingen är, att dom inte kan förstå hur jag vill se ut såhär, att jag ser ut som att jag är smutsig hela tiden osv.
Hade någon annan sagt det så hade det inte rört mig i ryggen, men nu när det är min familj som jag ändå bryr mig så extremt mycket om så känns det bara så jobbigt. Det känns på något vis som att jag skämmer ut dom och att dom inte vill ha med mig att göra.

Det känns ruskigt jobbigt just nu. Vilket är synd eftersom jag för en gångs skull bestämde mig för att göra någonting jag vill helt för min egen skull..


   
Citera

Klart att de inte hatar dig fattar du väl!
de vill inte att du ska "förstöra" ditt ansikte och få massa infektioner.


   
SvaraCitera

Som du skrev, du är 18 och kan göra vad du vill. Din familj hatar dig inte nu och tror inte det kommer dröja länge innan dom kommer över det där.


   
SvaraCitera

Fattar inte hur man kan skaffa en sådan där! Ser ut som en jävla tjur! [tard]


   
SvaraCitera

Dem har ju rätt? Piercings är verkligen fult, på riktigt


   
SvaraCitera

Kanske passar henne eller hur? Sluta "öppna era munnar", det stinker.

Men diskussionsunderlag? Det är väl jobbigt och så, men är det något du behöver hjälp med?


   
SvaraCitera

Jag förstår att dom inte tycker om det, men dom borde acceptera de val du gör. Du är ju trots allt myndig.


   
SvaraCitera

De är väl bara trångsynta.


   
SvaraCitera

Säg till dem att du tycker det är jobbigt när de som betyder så mycket för dig dissar dig. Säg att detta är något du valt själv och du är nöjd, om du är glad över ditt val borde de vara glada för din skull.

Dessutom är det ju inte så att du har tatuerat in en playboybunny i pannan eller så, när du tar ur piercingen kan man ju inte ens se ett ärr.


   
SvaraCitera

Image

byt look


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pikar får man hela tiden genom livet, bara att lära sig leva med skiten. Folk får ju till och med pikar för att de är handikappade eller har psykiska problem. Typiskt svensk stereotypmentalitet att se ner på alla som inte är som en själv.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera