Aviseringar
Rensa alla

illegal nedladdning


Ämnesstartare

EnsamFlickaVärlden:

för (Du röstade på detta alternativ)

Fast egentligen är jag emot men jag bryr mig inte direkt och det går inte att stoppa så jag är för.


   
SvaraCitera

EnsamFlickaVärlden:

för (Du röstade på detta alternativ)

Är också emot det egentligen men är för fattig för att köpa skivor osv


   
SvaraCitera

EnsamFlickaVärlden:

för (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnsamFlickaVärlden:

för (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

EnsamFlickaVärlden:

för (Du röstade på detta alternativ)

Lustigt formulerad fråga..

Jag tycker att fildelning ska vara lagligt.


   
SvaraCitera

EnsamFlickaVärlden:

för (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Konstigt formulerad fråga.

Jag är emot antipiratorganisationernas krig och det avskaffande av rättssäkerheten som pågår, men jag tycker att upphovsrättsbrott ska vara ett brott. Dock är jag för en reform av upphovsrätten där den kraftigt begränsas, och jag stödjer artister som använder sig av Copyleft eller dylikt.

Jag är inte för att man rakt av ska avskaffa upphovsrätten. Däremot stödjer jag att man rakt av ska avskaffa skivbolagen. [y]


   
SvaraCitera

EnsamFlickaVärlden:

KamikazeTomten: Folk ska ha betalt för sina arbeten

Ja, men en del folk får alldeles för mycket betalt för sina små arbetsuppgifter. Enligt mig ligger det ett större värde i ett musikalbum än i resultatet av marknadsföring som hjälper artisten att distribuera sin skiva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnsamFlickaVärlden:

emot (Du röstade på detta alternativ)

KamikazeTomten:

Folk ska ha betalt för sina arbeten, men jag är verkligen inte för hur frågan handskas (dvs, jag är inte pigg på IPRED iom att privata företag får skicka kravbrev helt utan vidare. Lagen ska inte privatiseras)


   
SvaraCitera

Infraröd:

Ja, men en del folk får alldeles för mycket betalt för sina små arbetsuppgifter

Det blir lite väl off-topic om vi ska diskutera skivbolag och allas löner i hierarkin.

Hur som haver, skapare ska tjäna pengar på sitt arbete (om dom väljer att sälja det). Punkt.


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

Hur som haver, skapare ska tjäna pengar på sitt arbete (om dom väljer att sälja det). Punkt.

[cheers]


   
SvaraCitera

EnsamFlickaVärlden:

för (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

EnsamFlickaVärlden:

för (Du röstade på detta alternativ)

Rent tekniskt är jag för det. Så länge musikbranschen inte inser att CD-skivor och de så kallade skivbolagen är ett gammalt kapitel i historieböckerna så får de skylla sig själv. De borde reformera sig till "mp3-bolag" som har sin verksamhet på nätet. Samma gäller filmbolagen.

Rent moraliskt är jag mot det. Fast och andra sidan så är priserna för film och musik inte moraliska, varför ska då folket vara moraliska mot branscherna? Ocker är också förbjudet enligt lag...

Rätt intressant om TPB blir fällda när domen förkunnas i april. De blir det fritt fram att stämma Google, Youtube och alla bilföretag som finns.


   
SvaraCitera

EnsamFlickaVärlden:

för (Du röstade på detta alternativ)

Intellektuell egendom är för tards.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnsamFlickaVärlden:

för (Du röstade på detta alternativ)

Skulle vara emot det om det hade negativ påverkan för film/musik branschen vilket det inte har bevisats att det har. Dom som tankar hem är ju oxå dom som lägger mest pengar på att köpa t.ex filmer,album och spel.


   
SvaraCitera