Aviseringar
Rensa alla

Illegala invandrare kommer att få rätt till sjukvård, skolgång, och starta upp företag


Ämnesstartare

Lethuc:

Vad tycker ni, är det bra eller dåligt?

Kan det vara annat än bra?
Tänk dig själv om du kom hit som en somalier och blev väldigt sjuk och behövde vård, vill du då att du ska tas emot med öppna armar av sjukvården eller att de ska skicka iväg dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det här ger helt fel signaler, kännedomen om detta kommer troligen att sprida sig som en löpeld i tredje världen och då kommer hur många som helst vilja komma till Sverige illegalt för att utnyttja detta.

Varför är invandringen det sista man sparar in på? Det snålas med kaffet och äggen på äldreboendena!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Egon:

!

Kan du inte tänka dig in i invandrarens situation istället för att klaga på direkten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har ju fungerat bra i andra europeiska länder så varför skulle de inte fungera här


   
SvaraCitera

illegala invandrare är just illegala, dvs att deras vistelse i landet är olaglig. Man ska inte ge rättigheter till folk som begår brott.

Samla ihop dem, skaffa en båt och skicka dem söderut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

acadi:

Man ska inte ge rättigheter till folk som begår brott.

Oj vilket jäkla brott det är att söka nytt hem i ett annat land och sen stanna kvar fast man inte får tillstånd...


   
SvaraCitera

Är helt nykter nu och tänker lite annorlunda än inatt. Jag tycker det är sjukt bra att det blir såhär, sjukvård för papperslösa är ju helt självklart att det ska vara, vidrigt att neka folk vård för att de inte vistas i Sverige lagligt. Skolgång och rätt att starta företag är ju också bra.


   
SvaraCitera

Shiiiiit. Mer pizzerior [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför inte bara ge dem medborgarskap direkt? Låter mest som en ursäkt för att behålla människor i en osäker situation som papperslösa, så företagen ska kunna fortsätta utnyttja dem som låglöneproletariat. Att istället ge dem fullt medborgarskap och rättigheter så de kan leva öppet, organisera sig tillsammans med sina arbetskamrater och kräva sin rätt hade vi arbetare tjänat på. Klar förbättring mot hur det var tidigare, men långt ifrån bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

acadi:

Man ska inte ge rättigheter till folk som begår brott.

Förespråkar du att folk med fortkörningsböter inte heller ska få sjukvård, eller är det just illegala invandrare du har något emot?


   
SvaraCitera

mediakatt:

Förespråkar du att folk med fortkörningsböter inte heller ska få sjukvård, eller är det just illegala invandrare du har något emot?

De håller på att begå ett brott. Brottslingar ska fångas och straffas, inte belönas. Det är stor skillnad mot att köra 130 på en motorväg och att ta sig in i Sverige illegalt. Försök smita in på en militärförläggning och kräva en massa rättigheter. Folk vill inte ha en massa snytlare som okontrollerat befinner sig på deras mark.

Om någon tog sig in i mitt hus och gjorde sig hemmastadd där skulle de få en yxa i huvudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

acadi:

Om någon tog sig in i mitt hus och gjorde sig hemmastadd där skulle de få en yxa i huvudet.

Fantastiskt, kan vi neka dig rättigheter då? [rolleyes]


   
SvaraCitera

mediakatt:

Fantastiskt, kan vi neka dig rättigheter då?

Om du hittar mig illegalt i ditt hus och jag vägrar gå därifrån så antar jag att du inte kommer ge mig en massa pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

acadi:

Om du hittar mig illegalt i ditt hus och jag vägrar gå därifrån så antar jag att du inte kommer ge mig en massa pengar.

Är du seg i skallen eller?
Eller ser du seriöst inte vad det är hon frågar efter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

acadi:

Om du hittar mig illegalt i ditt hus och jag vägrar gå därifrån så antar jag att du inte kommer ge mig en massa pengar.

Var det menat som ett svar på min fråga? Min fråga är nämligen om det är okej att vi vägrar dig sjukvård eller andra rättigheter efter att du mördat någon som vägrat lämna ditt hus, eftersom du också blir kriminell då.


   
SvaraCitera