Aviseringar
Rensa alla

ILLUSIONEN OM GUD


Ämnesstartare

det blir värre och värre för varje tråd som skapas.

hur mår du egentligen, patrick?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man ska passa sig jävligt noga för kristna!!

jätteerfaren

mvh 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron: Jag vet att det finns en högre makt som är mkt intelligent

Jag vet att det inte finns en högre makt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Man ska passa sig jävligt noga för kristna!!

jätteerfaren

mvh 

En kristna med bra världsåskådning  och  som kan va kritiska är de inge fel på ! Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:

En kristna med bra världsåskådning  och  som kan va kritiska är de inge fel på ! Glad

Kristna kan inte ha bra världsbild. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Jag vet att det inte finns en högre makt.

Det sa jag med innan jag gick in i det ockulta på riktigt och lärde mig ut öva det på i gamla läror . Hur förklara du svåra flygkrascher där över hundra dog och typ 1-2 klara  sig ? Vrf tar döden alla andra men inte just han/hon ?  Jo för när man dör är det meningen man ska dö just då iden rumtiden ! Vrf sker så kallade mirakel ? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Kristna kan inte ha bra världsbild. 

haha jo dom jag har träffat ,då dom kan se det gudomliga i sig själva och i deras omgivning de förstår bättre och har djupare perspektiv om livet/döden än dom flesta icke Kristna. Dom är mer öppna och blundar inte för att se saker 🙂  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron: dom kan se det gudomliga i sig själva och i deras omgivning de förstår bättre och har djupare perspektiv om livet/döden än dom flesta icke Kristna. Dom är mer öppna och blundar inte för att se saker 🙂

är d mor din som lärt dig d?


   
SvaraCitera
time
 time

Aaron:

ja men då är man mer agnostiker eller  lite religiös då kristendom och judendomen tror på ett andligt liv efter döden . Jo spöken -andar räkna visst   som en högre makt  dvs dom finns på högre existens plan än 3D där vi människor lever . Att det finns högre stående dimensioner är teoretiskt och matematiskt bevisat  men ovist om hur många men fysiken lagar har upp till 11 eller färre . Att bara tro på det som ens religion  bokstavligt säger är lite väl instängt då religion och vetenskap bygger på helt olikaarrow-10x10.png vadderingar som avgör vad som är fakta eller inte  🙂

Andligt liv efter döden och paranormala gastar a la Laban och Labolina är två väldigt olika saker. Jag vill gärna bemöta resten av ditt inlägg men jag förstår inte ett ord av vad du säger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

är d mor din som lärt dig d?

Nej inte bara också en del av mina vänner och så läser jag rätt mkt  . Mina sinnen har lärt mig del också 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: det blir värre och värre för varje tråd som skapas.

vad är det för fel nu då?

Aaron: En kristna med bra världsåskådning och som kan va kritiska är de inge fel på !

Vad menar du med en bra världsskådning? alla som är religiösa tolkar och följer vissa saker i deras heliga bok och förkastar andra.

kritiskt tänkande? religiösa har förmodligen kritiskt tänkande i samma utsträckning som vem annan som helt. förutom när det gäller deras religion.

Aaron: Hur förklara du svåra flygkrascher där över hundra dog och typ 1-2 klara sig ? Vrf tar döden alla andra men inte just han/hon ? Jo för när man dör är det meningen man ska dö just då iden rumtiden ! Vrf sker så kallade mirakel ?

du säger 2 saker här:

 

1. Det finns bara en enda anledning till varför en person överlever en flygkrasch.

 

Hur får du ihop det?

 

 

2. Den anledningen är att personen ska dö vid just det tillfället

Ja, därför att då man dör, då dör man. Har inget med mirakel att göra.  Det kallas för tur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:

Nej inte bara också en del av mina vänner och så läser jag rätt mkt  . Mina sinnen har lärt mig del också 🙂 

Jo, att tro är ju dock inte synonymt med att veta 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron: Mina sinnen har lärt mig del också 🙂

du inser att dina personliga upplevelser inte är ett bevis för något övernaturligt?

du inser också att tro inte är samma sak som sanning? att du tror på något gör det inte sant.

du inser att något som existerar utanför tid och rum (ex. Gud) inte ens går att motbevisa eller bevisa utifrån empiri eller logik? det är en återvändsgränd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

vad är det för fel nu då?
Vad menar du med en bra världsskådning? alla som är religiösa tolkar och följer vissa saker i deras heliga bok och förkastar andra.

kritiskt tänkande? religiösa har förmodligen kritiskt tänkande i samma utsträckning som vem annan som helt. förutom när det gäller deras religion.

du säger 2 saker här:

 

1. Det finns bara en enda anledning till varför en person överlever en flygkrasch.

 

Hur får du ihop det?

 

 

2. Den anledningen är att personen ska dö vid just det tillfället

Ja, därför att då man dör, då dör man. Har inget med mirakel att göra.  Det kallas för tur.

du säger 2 saker här:

1. Det finns bara en enda anledning tillarrow-10x10.png varför en person överlever en flygkrasch.

Hur får du ihoparrow-10x10.png det?


Mirakel är inte lika med 'tur' Mirakel är inte ödesbestämt eller händer av en slump  , som att säga livet skapades av ren tur alltså slumpmässigt ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 

du påstår att det enbart finns en anledning till varför en eller två personer överlever en flygkrasch. Det är ett logiskt felslut. Det kan mycket väl finnas många andra anledningar till varför en person överlever en flygkrasch. anledningar som inte är övernaturliga överhuvudtaget.


   
SvaraCitera