Aviseringar
Rensa alla

ILLUSIONEN OM GUD


Ämnesstartare

Inget Namn:

Muslimer likaså.

Håller med ! 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron: de inte dom vet kallas teori

Trött

"En vetenskaplig teori är en komplex vetenskapligslutsats och förklaringsmodell, alternativt system av detsamma, till exempel Einsteinsrelativitetsteorier eller gravitationsteorin. I motsats till teori i dagligt tal, används ordet inom vetenskapen inte som en nära synonym till ordet "gissning". En teori är tvärtom den starkaste sannolikhetsgrad som kan nås inom vetenskapen."


   
SvaraCitera

hur kan man säga att religion är farligt? visst, på flera ställen har religion ställt till med dåliga saker. men det som de flesta religioner har gemensamt (alla fem världsreligioner har det iaf) är att m de olika regler för hur man ska vara som människa. t.ex. att man inte ska döda, inte stjäla, inte ljuga. så om någon kan förklara för mig hur de här reglerna kan vara dåliga så får ni gärna göra det. 

Och en annan sak är att det som ni icke-troende inte vet om är all den välgörenhet som olika samfund inom de olika religionerna håller på med. och för er som tror att det är bara för att sprida sin religion, så kan jag ta ett exempel. Frälsningsarmén har en "ide" som är grunder till deras verksamhet och den är: Tvål, soppa, frälsning. detta betyder att för do så är det viktigast att alla först är rena och har bra hygien och får vård, sen kommer att de inte ska gå hungriga och SIST kan de som vill få prata och samtala om tro. 

Buddhister är ett annat exempel, där munkarna varje dag går ut och hjälper människor i deras by/stad.

Så hur kan religion vara en dålig grej?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

seriöst?: hur kan man säga att religion är farligt? visst, på flera ställen har religion ställt till med dåliga saker. men det som de flesta religioner har gemensamt (alla fem världsreligioner har det iaf) är att m de olika regler för hur man ska vara som människa. t.ex. att man inte ska döda, inte stjäla, inte ljuga. så om någon kan förklara för mig hur de här reglerna kan vara dåliga så får ni gärna göra det.

Vidskeplighet är alltid farligt.
Att religioner gör gott tar inte bort det faktum att religioner gör ont


   
SvaraCitera