Aviseringar
Rensa alla

Imam utsedd till nämndeman i Malmö


Ämnesstartare

I Mångkulturens högborg Malmö sitter en Imam sedan början av året som nämndeman i Malmö Tingsrätt. Mannen heter Ayoub Chibli och är sedan tidigare känd för sina kontroversiella åsikter angående homosexualitet, i vilket han ser som "onda gärningar" och hänvisar till vad som står i Koranen. Ayoub ska även vilja att på sikt införa den religiösa muslimska lagsystemet Sharia, när sverige är muslimskt och redo för det.

Samtidigt så har ett par Nationaldemokrater trätt in som nämndemän i Södertälje tingsrätt, här har dock Amnest​​y international blivit bajsenödiga och krävt ändringar i systemet.

Frågeställningar
1. Kommer Ayoubs värdegrund att störa honom i sitt arbete som nämndeman?
2. Kommer Amnesty att bli lika arga mot Muslimskt religiösa nämdemän som mot Nationalister?
3. Fria kommentarer.

Imam avvisar homosexualitet – ifrågasätts som nämndeman

​​TV4 Play

Imam: "Detta är onda begär"

Sverige.Homosexualitet är så oacceptabelt inom islam att frågan om samkönade äktenskap aldrig dyker upp, enligt Ayoub Chibli, vigselförrättare vid Islamic Center i Malmö.

S​​ydsvenskan

"Det sidste Sverige"

Jeg noterer i min notesbog: "Sharia skal indføres i Sverige", og for fuldstændighedens skyld tilføjer jeg: "En skønne dag". Alligevel forekommer det mig at være et ganske utroligt åbenhjertigt budskab til den svenske befolkning.

Altinget.dk​​

----

Nationella nämndemän i Södertälje tingsrätt

Sanna Hill och Mattias Karlstrand kommer att arbeta som nämndemän i Södertäljes tingsrätt fyra år framöver. Uppdraget kommer att innebära att de båda politikerna får en god insyn i det svenska rättsväsendet och en möjlighet att påverka utgången i stadens brottsmål.

Nationella.nu


   
Citera
Ämnesstartare

brister går att finna hos alla nämndemän.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad tycker Nationaldemokraterna om Homosexualitet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Vad tycker Nationaldemokraterna om Homosexualitet?

Hos nämndemännen i södertälje kan jag inte säga, men synen bland nazister och nationaldemokrater i gemen är ganska negativ mot homosexuella.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nämndemän är ett skämt överlag. Alla har någon vinkling.

In med 5 jurister istället.


   
SvaraCitera
time
 time

Kristdemokraterna sitter fortfarande i riksdagen - en hel grupp homofobiker - och du oroar dig för EN nämndemans kontroversiella åsikter? Snälla herr Dan. Skjut på rätt fiende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Kristdemokraterna sitter fortfarande i riksdagen - en hel grupp homofobiker

Felet många gör är att tro att dem som är med i KD är kristna och har kristna värderingar. Visst de finns men idag tror jag knappast att de är en majoritet och de som seriöst är troende där (känner en utav dem som är med i riksdagen) skulle inte snacka nedvärderande om någon människa p.g.a t.ex sexuell läggning.

Lethuc:

1. Kommer Ayoubs värdegrund att störa honom i sitt arbete som nämndeman?
2. Kommer Amnesty att bli lika arga mot Muslimskt religiösa nämdemän som mot Nationalister?
3. Fria kommentarer.

Alla dessa frågor (de två första då ja) går på vilken nämndeman som helst. Reglerna för vilka som ska få vara med där ska ändras framöver om jag inte minns fel från nyheterna?
Har bara sett intervjuerna med nationaldemokraterna och tycker att det är skrattretande att de (främst tjejen) inte kan svara på enkla frågor.

Men rent konkret (utan att ha kollat vad han sagt)låter imamen inte så lämplig


   
SvaraCitera
time
 time

Knarko:

skulle inte snacka nedvärderande om någon människa p.g.a t.ex sexuell läggning.

Driver du med mig? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Driver du med mig? [tard]

Jag har själv varit kristen så nej ;D
Det är skillnad på kristen och kristen, tro mig.


   
SvaraCitera
time
 time

Knarko:

Det är skillnad på kristen och kristen, tro mig.

Jo, men att påstå att KD inte har snackat nedvärderande om någon på grund av sexuell läggning är ju knas! Jag säger inte att det är något fel på kristna, jag säger ju bara att kristdemokraternas största kontrovers har varit deras tjafs om anti-homosexualitet och att homoäktenskap ska bannas 4-evah! [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Kristdemokraterna sitter fortfarande i riksdagen - en hel grupp homofobiker - och du oroar dig för EN nämndemans kontroversiella åsikter? Snälla herr Dan. Skjut på rätt fiende.

Du har koll märker jag [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Jo, men att påstå att KD inte har snackat nedvärderande om någon på grund av sexuell läggning är ju knas!

Läs om läs rätt 😉

Knarko:

de som seriöst är troende där (känner en utav dem som är med i riksdagen) skulle inte snacka nedvärderande om någon människa p.g.a t.ex sexuell läggning.

Alltså den som är kristen på det sättet jag anser seriöst (lever upp till namnet kristen och inte bara låtsas göra det) skulle inte snacka nedvärderande om folk.

KD i stort vet jag ej om de gjort/gör det ordagrant men nu var det enskilda personer jag menade med det jag sa.


   
SvaraCitera
time
 time

Knarko:

Läs om läs rätt 😉

Men jag pratade ju inte om enskilda människors tro [mad] Jag pratar om KDs kontroverser, vilket var vad du svarade på [mad]

Lethuc:

Du har koll märker jag

Tilltala mig utan sarkasm. Annars bits jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

vilket var vad du svarade på

Delvis ja sen utvecklade jag det [cute] sorry [love]


   
SvaraCitera
time
 time

Knarko:

sorry

Är känslig idag + blev ledsen när Sming sa att jag inte har koll. KD är superdupermegakända för deras antihomokontroverser. Tycker det är löjligt att ignorera en hel grupp bara för att en muslim med samma liknande värderingar blir aktuell. [cry]


   
SvaraCitera