Aviseringar
Rensa alla

Imperialismen, hjälp snälla!


Ämnesstartare

Jag håller på med en inlämningsuppgift om imperialismen i Indien, nu undrar jag om nån kan hjälpa mig hur jag ska jämföra detta med antingen Kina eller Japan?


   
Citera

Det är intressant att du uppenbarligen reggade dig endast för att kunna be om läxhjälp, då dina tre trådar "Imperialismen, hjälp snälla!" är det enda du skrivit här på UM.

När ska folk lära sig göra sina egna förbannade läxor och på så sätt förebygga ett stort framtidsfail?


   
SvaraCitera

Vaaa, japan och kina? Har jag missat något. Imperialismen i indien var england som for ut och skulle kolonisera och civilizera folk. Japan och kina har väl bara varit inbördes krig, har inget minne övh att varken Kina eller Japan skulle försökt införa kolonisering i varandras rike : /. Du kan väl jämnföra Indien med Afrika, för- och nackdelarna med imperialism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

När ska folk lära sig göra sina egna förbannade läxor och på så sätt förebygga ett stort framtidsfail?

Ungefär samtidigt som folk lär sig svenska för att förebygga att det svenska språket och kulturen utarmas till en identitetslös svengelsk gröt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaggz:

Japan och kina har väl bara varit inbördes krig, har inget minne övh att varken Kina eller Japan skulle försökt införa kolonisering i varandras rike : /.

Men suck.

Iaf,
Du kan väl dra upp hur de påverkades av den. Vilka konsekvenser det fick och slutligen vad det ledde fram till. Och om man kan se spår av den idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera