Aviseringar
Rensa alla

Importera från Finland


Ämnesstartare

Jag ska köpa kaninungar från Finland men jag har funderat lite över om jag behöver fylla i en massa papper och ha någon rabiesvaccination som med hundar? För Finland är väl ett rabiesland om jag inte minns helt fel? De är märkta och registrerade i kaninavlesföreningen men saknar pass (vad jag vet).

Bör jag ta kontakt med jordbruksverket kanske? [confused]


   
Citera
Ämnesstartare

Behöver man betala någon form av veterinärkontroll vid gränsen eller så? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har inte du redan typ 700 kaniner?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zackk:

har inte du redan typ 700 kaniner?

Nej, har fått avliva en p.g.a hjärntumör (troligtvis), en dog av blodförgiftning och så har jag sålt en av avelshonorna p.g.a att hon har ett recessivt anlag för bettfel + sålt alla hennes ungar till kelhem där de skall kastreras.

Så jag har ett avelspar av äckliga dvärgvädurar (tycker om dem jättemycket, men just dvärgvädurar är riktiga lortgrisar).


   
SvaraCitera

http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/inochutforsel/andrasallskapsdjur...

Jordbruksverkets hemsida har de flesta svar de borde ha.[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

Jordbruksverkets hemsida har de flesta svar de borde ha.[rolleyes]

Deras hemsida är vidrig.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Deras hemsida är vidrig.

Varför?
Där står ju svaren på dina frågor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du inte kaninungarna kvar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

Varför?
Där står ju svaren på dina frågor.

Ja, men den är knepigt utformad. Tack för hjälpen, fick svar på mina frågor. [y] Ska nog ringa dit också, för säkerhetens skull.

isola:

Har du inte kaninungarna kvar?

De flyttade för någon dag sedan. [sad] Men alla har fått superbra hem, det känns jättebra. Har massvis med bilder som jag inte har orkat föra över på datorn, ska göra det sen. [smile]


   
SvaraCitera