Aviseringar
Rensa alla

In absurdum


Ämnesstartare

Hur länge till kommer tramset med att privata bolag gör vinster i välfärden att pågå och stödjer verkligen alliansens väljare denna politik?


   
Citera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn:
http://www.svt.se/nyheter/sverige/klar-majoritet-vill-styra-vinster-i-privat-valfard

Tillfredsställande. Hoppas nu att, till valet 2014 iaf, politikerna blir pressade till genomföra en förändring eller att det blir en politisk majoritet som är för en förändring.


   
SvaraCitera

Untouchable:
Hur länge till kommer tramset med att privata bolag gör vinster i välfärden att pågå och stödjer verkligen alliansens väljare denna politik?

Men jag får ju mer pengar i plånboken, hallå?!

Untouchable:

Tillfredsställande. Hoppas nu att, till valet 2014 iaf,
politikerna blir pressade till genomföra en förändring eller att det
blir en politisk majoritet som är för en förändring.

Det
kommer det inte bli. Det enda partiet i Riksdagen som är helt emot
vinster i välfärden är V. S och MP är endast för att sätta upp hårdare
krav utan vinsttak, alltså Alliansens förslag.


   
SvaraCitera

Untouchable:

Tillfredsställande. Hoppas nu att, till valet 2014 iaf, politikerna blir pressade till genomföra en förändring eller att det blir en politisk majoritet som är för en förändring.

Det kommer det inte bli. Det enda partiet i Riksdagen som är helt emot vinster i välfärden är V. S och MP är endast för att sätta upp hårdare krav utan vinsttak, alltså Alliansens förslag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker det är fullständigt kokobäng oavsett från vilket väderstreck man kommer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ulricspath:

Men jag får ju mer pengar i plånboken, hallå?!

Nej det får du inte. Tvärtom när bolagen placerar pengarna i privatförvaring och sedan begär bolaget i konkurs så stjäl dem pengar från oss skattebetalare osv. Eller du va kanske ironisk?

Ulricspath:

Det kommer det inte bli. Det enda partiet i Riksdagen som är helt emot vinster i välfärden är V. S och MP är endast för att sätta upp hårdare krav utan vinsttak, alltså Alliansens förslag.

Man kanske borde engagera sig politiskt och driva ärendet hårt.


   
SvaraCitera

Untouchable:

Nej det får du inte. Tvärtom när bolagen placerar pengarna i privatförvaring och sedan begär bolaget i konkurs så stjäl dem pengar från oss skattebetalare osv. Eller du va kanske ironisk?Man kanske borde engagera sig politiskt och driva ärendet hårt.

Lutade mer åt det ironiska hållet men för debattmångfalden skull så kan jag spela det motsatta. 😉

Du skulle kunna driva det hårt men tror att risken är att det kommer bli liknande kampanjen mot kärnkraft. Folk har för stor tro på att Sossarna kommer vända sig och bli vänster, vilket de inte kommer. Rösta V om du ska rösta på något parlamentariskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ulricspath:

Lutade mer åt det ironiska hållet men för debattmångfalden skull så kan jag spela det motsatta. 😉

Du skulle kunna driva det hårt men tror att risken är att det kommer bli liknande kampanjen mot kärnkraft. Folk har för stor tro på att Sossarna kommer vända sig och bli vänster, vilket de inte kommer. Rösta V om du ska rösta på något parlamentariskt.

Haha okej, det är bra!

Har principiella svårigheter med att rösta på vänsterpartiet. Jag håller med Vänsterpartiet i detta ärendet men jag känner att jag inte håller med dem i tillräckligt många frågor för att jag ska känna att det är kvalificerat för att jag ska rösta på dem.


   
SvaraCitera

Untouchable:

Haha okej, det är bra!

Har principiella svårigheter med att rösta på vänsterpartiet. Jag håller med Vänsterpartiet i detta ärendet men jag känner att jag inte håller med dem i tillräckligt många frågor för att jag ska känna att det är kvalificerat för att jag ska rösta på dem.

Hur kommer det sig? Varför håller du inte med de i övriga frågor?


   
SvaraCitera

hade varit bättre om företagen privatiserade till 100 procent, i min erfarenhet så är statliga skolor har de mycket låg kvalité. det finns självklart bra statliga företag som bbc men inte i sverige.

monopol leder till att man får betala högt pris till något som har låg kvalité.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ulricspath:

Hur kommer det sig? Varför håller du inte med de i övriga frågor?

Jag tror på ett liberalt samhälle och att den privata sektorn inte ska regleras i större utsträckning, jag vill se ett samhälle med en stat vars ansvarsområde begränsas. Jag vill legalisera narkotikaförsäljning osv osv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LiberalWarrioe:
hade varit bättre om företagen privatiserade till 100 procent, i min erfarenhet så är statliga skolor har de mycket låg kvalité. det finns självklart bra statliga företag som bbc men inte i sverige.

monopol leder till att man får betala högt pris till något som har låg kvalité.

Jag tycker att SVT, SR och UR gör ett utomordentligt jobb, utan dessa hade svenskt tvutbud varit pinsamt. Tänk att bara kunna se kungarna av tylesand osv om man satte på tv. Hemskt.

Annars är jag beredd att hålla med dig om att privata skolor ska vara privata och inte finansieras med offentligt medel, däremot tycker jag att det ska fortsätta finnas offentliga skolor så att även personer som annars inte skulle haft tillgång till utbildning också får den möjligheten.


   
SvaraCitera

Untouchable:

Jag tror på ett liberalt samhälle och att den privata sektorn inte ska regleras i större utsträckning, jag vill se ett samhälle med en stat vars ansvarsområde begränsas. Jag vill legalisera narkotikaförsäljning osv osv. 

Men fortfarande en utbyggd offentlig sektor där man särskiljer offentlig och privat sektor mer? Låter som en socialliberal. Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ulricspath:

Men fortfarande en utbyggd offentlig sektor där man särskiljer offentlig och privat sektor mer? Låter som en socialliberal. Galen

Jag har blivit kallad både kommunist och utsugare. Nazzarna har sagt till mig att de vill hänga mig i en lyktstolpe. Jag är i stora drag mig själv och vill inte associeras med socialliberalerna i folkpartiet eller moderaterna så jag vet inte vad jag ska kalla mig om man behöver kalla sig nåt.


   
SvaraCitera