Aviseringar
Rensa alla

Inackorderingsbidrag?


Ämnesstartare

Dags att söka gymnasie i höst och jag är riktigt sugen på en skola som ligger 4 mil bort. Det är en friskola, och det blir alltså en resa på 8 mil per dag, och då jag bor i en by är det inte lättaste fallet med bussar.
Min fråga är därför, hur är det med bidrag och inackorderingsbidrag vid friskolor? Skolan ligger inte i samma kommun, men dock i samma län. Gävleborgs län, och det är Thoréns business school det handlar om.
Någon som vet? 🙂


   
Citera

Kan man säkert få


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emmaaeeriksson:

Någon som vet? 🙂

Där jag kommer ifrån(det kan vara olika i olika kommuner) har man rätt till inackoderingstillstånd när det är längre än 4mil enkel väg eller att man har minst en bussresa på 1 timme enkel väg att få inackoderingsbidrag, och det spelar ingen roll om det är en friskola, eller inte.

kan som sagt skilja sig från skola till skola. Det lättaste är att prata med syo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, jo, jag antar att det kan variera från kommun till kommun så får helt enkelt dra mig iväg till syon. 🙂
tack för svar. 🙂


   
SvaraCitera

emmaaeeriksson:

🙂

Haha du har exakt samma namn som trådskaparn [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

? 😮 ja är trådskaparn? 😮 HAHAHA

förvirrande.. xD


   
SvaraCitera

emmaaeeriksson:

Någon som vet? 🙂

tror du kan få det om utbildningen inte finns på närmare håll i din hemkommun etc. Har ingen riktig koll på det där med avstånd, som du sa själv; kolla med din syv-tant.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera