Aviseringar
Rensa alla

Inbäddning av video


Ämnesstartare

Har sett på senaste tiden att André har bäddat in klipp från SVT-Play på UM. Är detta bara för att ni kör en kampanj med SVT just nu eller kommer även vi dödliga användare kunna göra så i framtiden?

Skulle gärna se en liknande funktion för Vimeo som det nu finns för Youtube nu t.ex. (länk -> automatisk inbäddning)


   
Citera
Åtta

På nya UM har vi en lista med tillåtna videotjänster. Om mitt minne inte sviker mig så kommer du att kunna kleta in videor från Youtube, Vimeo, SVT Play, Dailymotion och Bambuser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

På nya UM har vi en lista med tillåtna videotjänster. Om mitt minne inte sviker mig så kommer du att kunna kleta in videor från Youtube, Vimeo, SVT Play, Twit.tv och Bambuser.

Parfait [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

Parfait

Tyvärr kommer det inte att räcka med bara länken, utan du blir tvungen att kopiera in hela embed-koden. Men ändå: [party]!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Tyvärr kommer det inte att räcka med bara länken, utan du blir tvungen att kopiera in hela embed-koden.

Det låter bra!


   
SvaraCitera

Vad säger ni om Dailymotion?


   
SvaraCitera
Åtta

My dreams are her:

Vad säger ni om Dailymotion?

Av säkerhetsskäl vill vi tillåta så få källor som möjligt, eftersom vi i princip låter en extern källa exekvera kod på vår sida (det är samma anledning som gör att vi inte tillåter flash-embeds ö.h.t.) En säkerhetsbrist hos den externa parten innebär därför en säkerhetsrisk hos oss.

Jag har dock rätt stor tilltro till Dailymotion, så intet mig emot. Däremot funderar jag på om vi kanske ska sålla bort Twit.tv och Bambuser. Är det någon som faktiskt använder dem?

Hursom, jag kan inget lova, eftersom det inte är upp till mig att besluta.

EDIT: Twit.tv är borta. Dailymotion inne. Dold text: Men saker kan såklart hända längre fram


   
SvaraCitera

Åtta:

Twit.tv och Bambuser. Är det någon som faktiskt använder dem?

Ej hört talas om dem innan de nämndes i tråden.


   
SvaraCitera