Aviseringar
Rensa alla

Inbillar jag mig?


Ämnesstartare

Hejhej!

Jag är 17 år, och på min skola jobbar en kille som är 27 år. Vet inte om han har något speciellt ämne, men är rätt säker på att han inte har det. Jag går iv..och är nog äldst av dem som går på den våningen jag gör. Iaf så det enda jag vet denna killen gör, är att med pojkarna som går på min våning, gå och gymma, och sådant. Inte så mycket utlärning i ämnen, utan mer som en person som finns där för dem/oss och gör roliga saker med dem. (usch vad dålig jag är på att förklara..men basically: han lär inte ut något ämne, utan är som bara där..) eftersom jag går iv, så blir det svårt att förklara för andra som inte går där, om hur det funkar. Men jaja..nu till saken..

Han brukar alltid säga "hej (mitt namn)" då han ser mig, och för några veckor sedan då en annan lärare sa att jag skulle passa i en frisyr(vet inte vilken, någon tjej gick förbi med den frisyren han sa) och då sa killen "vad sa du?" sen när han hörde så sa han att "(mitt namn) skulle passa i alla frisyrer."

Sen så har jag liksom i ögonvrån sett att han tittat på mig, t.ex i matsalen. Så ja..vad menas med detta? Självklart förstår jag att det inte behöver betyda något, utan att det bara är så att han är så mot alla (eftersom det är en liten grupp elever, och lärarna ska vara mer förstående och ja..nära eleverna eller vad man ska säga..)

Då jag började lite senare i denna "klass" än dem andra, och bara går två dagar, så känner ju ingen mig så bra ännu, bara några av lärarna som hjälpt mig/ har hand om mig där.(jag gick förra året också, men då var det inte i denna skola som nu, utan dem flyttade verksamheten under sommaren, så en lärare känner jag jättebra redan.) Så det kan ju vara också att han bara är lite nyfiken på vem jag är som elev liksom. Jag ska senare gå heltid där, så ni vet.

Men iaf så är jag rätt blyg av mig, och när han har frågat mig något så har jag bara svarat "bra" eller så..korta svar alltså. Men när andra lärare som pratar med mig kan jag svara mycket längre svar, (känns bra, för jag känner jag börjar bli mer utåtriktad.) tror det är för han är rätt ung och ser bra ut, samt för det faktum att jag känner att han tittar på mig ibland.

FÖRLÅT för detta slarviga inlägg, men jag är lite stressad, ska gå och äta, sen så är jag dålig på att förklara när det gäller mina egna tankar, hehe.

Men ja..vad menas med detta? inbillar jag mig att han typ har något sorts intresse för mig, eller gör dem flesta lärare så? alltså ger komplimanger bara sådär..?:) (har fått komplimang av en annan lärare där, men han är gammal och han tyckte mina kläder var fina, men känns ju som att säga "(mitt namn) skulle passa i alla frisyrer" är lite mer..ja..ligger något mer bakom det liksom.

No hate, tack. Vill bara se vad ni får för känsla utav det jag skrivit att han gjort/sagt. :)) [y]


   
Citera

Så mycket text. Svarar utan att ha läst;

Var dig själv, sluta fjanta dig, säg hej, visa pattarna.


   
SvaraCitera

Vänta här nu. En person som är anställd av skolan hälsar på dig och du har sett att han tittat mot dig samt gett dig en komplimang eller två. Han vill gifta sig med dig va trodde du [rolleyes]

Helt allvarligt talat; det betyder med högsta sannolikhet ingenting


   
SvaraCitera

OF 5:

Han vill gifta sig med dig va trodde du [rolleyes]

Helt allvarligt talat; det betyder med högsta sannolikhet ingenting

[bigsmile]


   
SvaraCitera

fattar inget


   
SvaraCitera

Vanligt i din ålder att vara förtjust i lärare. Men han vill nog inte ha en liten unge. Får inte heller.


   
SvaraCitera

han är ju tio år äldre än dig, det är ju ganska mycket? min pappa är tio år äldre ön min mamma och, jag vet inte men tycker det är väl ganska normalt i alla fall, blir man kär så blir man. Man kan inte direkt styra över vem och vilka man blir attraherade av liksom, det bara blir så.
Men som sagt jag tror inte att han är intresserad av dig på kärlek-nivå. Det är nog bara att han vill hjälpa och stötta dig, så att du ska må bra. För lärare är oftast ganska omtänksamma, oftast då...Var bara dig själv.


   
SvaraCitera

Jag tror du inbillar dig....

asså min svenska lärare är skitsexig haha


   
SvaraCitera

han vill nog knulla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Så mycket text. Svarar utan att ha läst;

Var dig själv, sluta fjanta dig, säg hej, visa pattarna.

Om du inte läst texten, som du inte har gjort, så svara inte tack!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

OF 5:

Vänta här nu. En person som är anställd av skolan hälsar på dig och du har sett att han tittat mot dig samt gett dig en komplimang eller två. Han vill gifta sig med dig va trodde du [rolleyes]

Helt allvarligt talat; det betyder med högsta sannolikhet ingenting

Men herregud! Vart har jag skrivit att jag tror att han vill gifta sig med mig? Jag frågade en enkel fråga om vad ni får för intryck utav det jag skrivit han gjort. Jag är inte kär i honom, eller tror att han är det i mig, vilket jag tyckte kom fram rätt bra i texten. Jag är inte dum heller. [tard]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

isola:

Vanligt i din ålder att vara förtjust i lärare. Men han vill nog inte ha en liten unge. Får inte heller.

Jag är inte förtjust i honom, vilket jag aldrig ens skrivit. Jag frågar inte om ni tror jag har en chans, inte heller påstår jag att jag tänker ragga på honom. Så snälla, sluta skriva sådana kommentar och anta att jag är helt förälskad och ska försöka få honom att bli kär i mig-som alla andra som startat tidigare trådar tänkt göra.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 3 - - - - - - - - - - - - - - - - -

upponer:

Men som sagt jag tror inte att han är intresserad av dig på kärlek-nivå. Det är nog bara att han vill hjälpa och stötta dig, så att du ska må bra. För lärare är oftast ganska omtänksamma, oftast då...Var bara dig själv

Hehe men jag är inte kär i honom! Tycker bara han ser bra ut. 🙂 Självklart så vet jag att en lärare inte får vara med en elev, jag bara undrade om vad som menades med hans kommentarer osv. Jag försöker verkligen inte få tips på hur jag ska kunna få honom, för det vill jag inte.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 4 - - - - - - - - - - - - - - - - -

emilsh:

Jag tror du inbillar dig....

asså min svenska lärare är skitsexig haha

Haha xD som jag skrivit så är jag inte intresserad utav honom, herregud, han är 27 år och jobbar på min skola, jag tycker bara han ser bra ut, och ville väl en gång för alla försöka få svar på vad som menas med blickarna osv..(folk brukar stirra på mig på stan, vilket får mig att tro att varje gång någon stirrar så tycker dem jag är ful/konstig eller något xD)

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 5 - - - - - - - - - - - - - - - - -

kebu12:

han vill nog knulla

Tror det är du som vill det, snarare.


   
SvaraCitera

livelovelife:

ivit. Jag frågar inte om ni tror jag har en chans, in

Han riskerar nog inte sitt jobb för din skull.
Nu sitter han hemma med sin partner och äter pepparkakor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Han riskerar nog inte sitt jobb för din skull.
Nu sitter han hemma med sin partner och äter pepparkakor

Det tror jag inte heller, jag är inte intresserad utav honom. Ja, pepparkakor är gott i dessa tider minsann, äts nog utav dem flesta, iom det är första advent imorgon.


   
SvaraCitera

livelovelife:

Det tror jag inte heller, jag är inte intresserad utav honom. Ja, pepparkakor är gott i dessa tider minsann, äts nog utav dem flesta, iom det är första advent imorgon.

Ja. Så baka en massa lussebullar och sitt och fnissa åt att han och hans partner säkert föräter sig på sina dåliga pepparkakor.

Image


   
SvaraCitera

emilsh:

svenska lärare

Har du bara en svensk lärare menar du? :S Vart kommer de andra ifrån? Går du IB eller? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Har du bara en svensk lärare menar du? :S Vart kommer de andra ifrån? Går du IB eller? :S

Inte vara taskig språkpolis nu! 🙂 Alla kan göra fel, det är bättre att rätta på ett snällt sätt. [y]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

isola:

Ja. Så baka en massa lussebullar och sitt och fnissa åt att han och hans partner säkert föräter sig på sina dåliga pepparkakor

haha, har ingen saffran! Vad menas med bilden? Finns det en plan bakom detta inlägg?[no-no][surprised]


   
SvaraCitera