Aviseringar
Rensa alla

Indiespel galore!


Åtta:

I princip, ja. Men DET ÄR GRAFISKT LIXX! [blush]

HOLY SHIT ITS LIKE NEVERWINTER NIGHTS OR VAMPIRE: THE MASQUERADE BUT WITH BIGGER PIXELS! THE POSSIBILITIES ARE ENDLESS!

Åtta:

coolare saker än space shooters

No such thing.


   
SvaraCitera
Zsasz

Gentlernen:

Gratisnedladdningen är ett demo, förmodar jag?

Ja, nedladdningen är ett demo, skulle själv heller inte lägga ut 160kr på det, men en polare köpte det för nått år sedan, och det är verkligen sjukt bra, så jag tänkte jag kunde lika gärna lägga upp länken 😉

PS. värt att nämna är väll att det första av Aveyond Spelen, det finns 5st totalt, de två första är "stand-alone" berättelser, de 3 senaste är en triologi varav den sista delen släpptes för bara ett par månader sedan..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, oh. Måste tipsa om Dino Run från Pixel Jam.
Man spelar en liten dino som flyr från förgörelsen. Highscore orienterat. Strangley addicting.
Finns ett roligt multiplayerläge och även chatt etc.
Gratis och spelas online. [cute]

Image

Also, hats.
Image

Image

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hittade det här söta spelet under dagens första surfrunda och fortsatte spela under lunchen.
Ett trevligt spel (färgerna, musiken + ljudeffekterna särskilt) där man använder sig utav endast en knapp. 2D, sidscrollande, snygga paralaxer osv.

Poto & Cabenga
Image


   
SvaraCitera
Åtta

Gentlernen:

No such thing.

Bullet Hell-spel

Finnes till Windows, Linux och Mac. Betala (nästan) vad du vill. Minimum $1 per spel. Jag har köpt två utav dem, och de är ganska roliga. Tvåan, Irukandji, tror jag skulle falla dig i smaken.


   
SvaraCitera

Åtta:

Bullet Hell-spel

Har de inte lika bra musik som Touhou vill jag inte vara med!


   
SvaraCitera