Aviseringar
Rensa alla

Industrial?


Ämnesstartare

Jag är 14 år och vill ta industrial piercing. Kan jag göra det om jag har en förälder med mig?


   
Citera
Ämnesetiketter

Troligtvis ja 


   
SvaraCitera

Ja om dina päron är med avtalen o allt de där annars tycker jag nog du ska vänta alltså för din egen säkerhet


   
SvaraCitera

Ja, gör först tänk sen


   
SvaraCitera

Ni får fråga. Det beror lite på stället, men vanligast är väl att ålder inte spelar jättestor roll om en förälder är med.

Tror också att jag var 14 när jag pierca ögonbrynet, mamma fick insistera lite men dom gick med på det.


   
SvaraCitera

Råder dig absolut att vänta om du kan, läs i alla fall på ordentligt innan du tar den då det krävs att du sköter om den väl så att läkningen blir så bra som möjligt. Det innebär att du inte ska pilla och leka med piercingen, undvika att sova på det örat du piercat och vara beredd på att regelbundet rengöra hålet och smycket med koksalt. Då hålet tas i brosket är läketiden dessutom längre än vanligt hål i öronsnibb. 
Pistol anser jag är acceptabelt när man piercar öronsnibb då en snabbare håltagning är att föredra för yngre barn, men gå för guds skull till en riktig piercare när du tar hål i hårdare partier. Jag gjorde misstaget att pierca helix med pistol, var tvungen att ta ut det efter 1,5 år då det inte ville läka. Tycker det är ofattbart hur det fortfarande är tillåtet. 

Som sagt, prata med dina föräldrar och läs på så mycket du kan innan för att vara säker på att du verkligen vill behöva bära och ta en om en piercing hela livet, mer eller mindre. Bestämmer du dig för att göra det säger jag lycka till, och hoppas att allt går vägen! Glad


   
SvaraCitera