Aviseringar
Rensa alla

Industrial.


Hej. Nu har jag lite frågor angående industrial piercing.
Gör det ont? Eller det förstår jag ju att det gör, men är det hemskt?
Tar det lång tid innan det läker?
Svullnar det upp efter?

Jag vet att alla är olika, men ni som gjort det kan ju skriva hur ni upplevde det.


   
Citera

Det gjorde kanske 40 gånger så ont som i tungan, men fortfarande inte speciellt farligt alls. Det ömmade rätt bra i några veckor, kunde inte ha hörlurar på mig första veckan t.ex.
Min lekte sjukt långsamt och den går fortfarande i vågor från att vara helt bra till att ömma i några dagar.


   
SvaraCitera

Fy. Haha, jag som tyckte tungan gjorde sjukt ont. Men är det samma smärta, alltså att det bara gör sjukt ont sekunden det görs, sedan börjar det ömma lite bara?


   
SvaraCitera

Bumpi:

Fy. Haha, jag som tyckte tungan gjorde sjukt ont. Men är det samma smärta, alltså att det bara gör sjukt ont sekunden det görs, sedan börjar det ömma lite bara?

Alltså, tungan tyckte jag knappt kändes, bara lite obehagligt. Men mjo, första hålet var rätt lugnt, andra däremot stack till rätt bra, för att adrenalinet och så hunnit lägga sig. Men det är ingen fara liksom, hade ju lätt kunna göra om det om vi säger så.


   
SvaraCitera

Puh. Ja det är ju grymt snyggt, så när det väl är gjort kommer man nog inte ångra sig.
Svullnar det upp efter?
Gjorde du den hos han Ed?


   
SvaraCitera

Bumpi:

Svullnar det upp efter?
Gjorde du den hos han Ed?

Nä.
Nix, den gjorde jag på barbarella.


   
SvaraCitera

Okej. Tack för svaren. Får se om jag vågar göra det nudå..


   
SvaraCitera

Bumpi:

Gör det ont? Eller det förstår jag ju att det gör, men är det hemskt?

Ja, det gör jätteont.

Bumpi:

Tar det lång tid innan det läker?

Extremt jävla lång tid.
Min läkte aldrig och kunde inte sova på den sidan på flera månader, det började komma upp konstiga bölder och ja.. lite allt möjligt!
Gav upp efter ett halvår eftersom det bara blev värre och värre.

Bumpi:

Svullnar det upp efter?

Ja, jag fick stort blåmärke över halva örat också.


   
SvaraCitera
Hando

Bumpi:

Gör det ont?

Faktiskt värsta smärtan jag upplevt. Att bränna sig när man svetsar med eller utan tillsats är milt i jämförelse. [smile]

Bumpi:

Men är det samma smärta, alltså att det bara gör sjukt ont sekunden det görs, sedan börjar det ömma lite bara?

För mig gjorde det som ondast då det togs, för jag fick två små stavar som läksmycke serrö. Sedan gjorde det svinigt ont resten av dagen; kände hur smärtan pulserade i örat. Pallade knappt rengöra dem de första två dagarna [blush] Det var nog värre än när det togs.

Bumpi:

Tar det lång tid innan det läker?

För mig läkte det på typ en månad.

Bumpi:

Svullnar det upp efter?

Nej, men fick en slags böld vid hålet längst upp, men den försvann på en vecka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tog ju hål däruppe med säkerhetsnål själv (dum som jag var), tyckte inte det gjorde så ont som jag förväntade mig


   
SvaraCitera
Ssarah

Bumpi:

Gör det ont? Eller det förstår jag ju att det gör, men är det hemskt?

Det känns ju, men det är inte så jävla farligt. Tycker inte det var så hemskt som vissa andra verkar tycka.

Bumpi:

Tar det lång tid innan det läker?

Bara haft min i 4 dagar, så jag vet inte hur lång tid det kommer ta. Men det är ju olika, som med allt annat.

Bumpi:

Svullnar det upp efter?

Nope!

Sen kan jag tillägga att jag inte är så öm. Kan t.ex ha på mig moppehjälp, sova på den sidan, tvätta utan problem osv. Kanske bara jag som har otroligt bra läkhud? Haha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ssarah:

moppehjälp,

Moppehjälm var ett biiig no no för min del =O


   
SvaraCitera
Ssarah

Nastyyweest:

Moppehjälm var ett biiig no no för min del =O

Hehehe [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ssarah:

Hehehe [party]

[y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera