Aviseringar
Rensa alla

infekterad mac :/


Ämnesstartare

Cobrak:
Porrsurfat för mycket eller?

vem vet 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh: har löst problemet med datorn nu hehe 😛

Vore roligt att få reda på vad felet var? Är väl nyfiken från födseln.  Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Vore roligt att få reda på vad felet var? Är väl nyfiken från födseln.  Mycket glad

jo fick ominstallera hela maskinen och plötsligt så var hettandet under datorn borta. Sen fick jag malware och antivirus programmet att fungera efter omstart av uppdatering. Dock så är  de här programmen bara en testversion och jag skulle gärna vilja ha fullversioner gratis. Någon ide om man fortfarande kan få sånadär crack versioner ut på nätet fortfarande? Iallafall så har de här ads popup försvunnit efter att antivirus och malware börjat fungera. Vill dock inte tro att det är de här programmet som skyddat mig från popup adsen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh: jo fick ominstallera hela maskinen och plötsligt så var hettandet under datorn borta. Sen fick jag malware och antivirus programmet att fungera efter omstart av uppdatering. Dock så är de här programmen bara en testversion och jag skulle gärna vilja ha fullversioner gratis. Någon ide om man fortfarande kan få sånadär crack versioner ut på nätet fortfarande? Iallafall så har de här ads popup försvunnit efter att antivirus och malware börjat fungera. Vill dock inte tro att det är de här programmet som skyddat mig från popup adsen.

Du köper datorn ny i butik tisdagen 26 juni och måndagen därpå (2 juli) anser du att datorn blir överhettad och troligen blivit virusinfekterad och måste ominstallera hela operativsystemet??? Väldigt väldigt märkligt!!! Skeptisk   Skeptisk   Skeptisk

Betänk - att datorn dvs CPU, RAM-minnen och hdd får jobba mer när du ex spelar en 4K video eller spelar ett avancerat grafiktungt spel än när du ex skriver ett mail. Så datorn blir betydligt varmare av grafiktunga operationer än vid mailande.

Vill du ha Malwaremjukvaran i Premiumversion gratis så gå in på TPB. Vill minnas att det är förbjudet att länka direkt till TPB här på UM så därför avstår jag.  Cool
Tänk också på att om du tankar ner (mycket) torrents (mjukvara) så måste du stänga av AV-programmet! ALLA AV-program ser cracks som virus fast de inte är virus. I princip alla torrents (mjukvara) som ligger på TPB som har relativt många seeders är virusfria.

Du kör MS Win i din Mac laptop antar jag. Har du gått in i Kontrollpanelen (heter möjligtvis något annat i Win 10) och klickat för HÖGSTA SÄKERHET - Nätverksbrandvägg, Windows Update, Virusskydd (Security Essentials), Skydd mot spionprogram/oönskade program, Säkerhetsinställningar för internet, User Account Control, Network Access Protection m fl...
Ovanstående gäller MS Win 7 men det är snarlika in MS Win 10.


   
SvaraCitera
time
 time

Alltså jag fattar inte vad det är för dator du köpt? I din förra tråd så sa du att du skulle till Elgiganten med 8-9k i kontanter och köpa en dator och i en annan tråd har du sagt att du vill ha en dator du kan spela lite på, men den enda Appledatorn på Elgiganten för den summan är en fjuttig trettontums-air, är det den du har? 

Klart det kan vara ett måndagsexemplar men du behöver nog definitivt se över dina vanor och hur du behandlar dina maskiner (ex vad du går in på för hemsidor och vad du tankar ner) för jag har aldrig hört att en mac skulle paja ihop på några dygn.

Det låter ju som att det du behöver är en vettig PC och att du faktiskt lägger ut pengar på virusskydd, något du har råd med om du inte betalar nästan 10k för en dator som helt klart inte kommer hantera några tyngre spel. 

stoner: Du kör MS Win i din Mac laptop antar jag.

Det skulle jag icke utgå från då TS klagat på operativsystemet i övr. trådar, så det är nog iOS som är i bruk här. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Du kör MS Win i din Mac laptop antar jag. Har du gått in i Kontrollpanelen (heter möjligtvis något annat i Win 10) och klickat för HÖGSTA SÄKERHET - Nätverksbrandvägg, Windows Update, Virusskydd (Security Essentials), Skydd mot spionprogram/oönskade program, Säkerhetsinställningar för internet, User Account Control, Network Access Protection m fl...
Ovanstående gäller MS Win 7 men det är snarlika in MS Win 10.

nej alltså jag kör inte windows i mac utan jag kör direkt i safari och google chrome som finns för webbläsare i mac.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Alltså jag fattar inte vad det är för dator du köpt? I din förra tråd så sa du att du skulle till Elgiganten med 8-9k i kontanter och köpa en dator och i en annan tråd har du sagt att du vill ha en dator du kan spela lite på, men den enda Appledatorn på Elgiganten för den summan är en fjuttig trettontums-air, är det den du har? 

Klart det kan vara ett måndagsexemplar men du behöver nog definitivt se över dina vanor och hur du behandlar dina maskiner (ex vad du går in på för hemsidor och vad du tankar ner) för jag har aldrig hört att en mac skulle paja ihop på några dygn.

jo jag köpte en macbook air 13 tum och den fungerar hur bra som helst nu efter uppdatering på datorn. problemet var att jag fick upp irriterande ads annonser som poppade upp både på safari och chrome efter något jag laddade ner minns inte direkt heller. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Du köper datorn ny i butik tisdagen 26 juni och måndagen därpå (2 juli) anser du att datorn blir överhettad och troligen blivit virusinfekterad och måste ominstallera hela operativsystemet??? Väldigt väldigt märkligt!!! Skeptisk   Skeptisk   Skeptisk

Betänk - att datorn dvs CPU, RAM-minnen och hdd får jobba mer när du ex spelar en 4K video eller spelar ett avancerat grafiktungt spel än när du ex skriver ett mail. Så datorn blir betydligt varmare av grafiktunga operationer än vid mailande.

Vill du ha Malwaremjukvaran i Premiumversion gratis så gå in på TPB. Vill minnas att det är förbjudet att länka direkt till TPB här på UM så därför avstår jag.  Cool
Tänk också på att om du tankar ner (mycket) torrents (mjukvara) så måste du stänga av AV-programmet! ALLA AV-program ser cracks som virus fast de inte är virus. I princip alla torrents (mjukvara) som ligger på TPB som har relativt många seeders är virusfria.

Du kör MS Win i din Mac laptop antar jag. Har du gått in i Kontrollpanelen (heter möjligtvis något annat i Win 10) och klickat för HÖGSTA SÄKERHET - Nätverksbrandvägg, Windows Update, Virusskydd (Security Essentials), Skydd mot spionprogram/oönskade program, Säkerhetsinställningar för internet, User Account Control, Network Access Protection m fl...
Ovanstående gäller MS Win 7 men det är snarlika in MS Win 10.

Jo du skrev malware gratis version och den har jag redan. Men det jag menade var att om fullversionen finns gratis någonstans på nätet. Kollade igenom väldigt mycket men kunde inte hitta någon crack version om de nu hette så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh: Jo du skrev malware gratis version och den har jag redan. Men det jag menade var att om fullversionen finns gratis någonstans på nätet. Kollade igenom väldigt mycket men kunde inte hitta någon crack version om de nu hette så.

Som jag skrev tidigare tror jag att direktlänkar till TPB är förbjudna på UM men gå in på TPB och sök på malwarebytes och en bit ner på sidan hittar du Applications (Mac) > Malwarebytes Premium 3.0.3.433 + Key For Mac - [CrackzSoft].

Stäng av din internetanslutning och Installera den och när Malwarebytes är installerad så ansluter du till internet och uppdaterar Malwarebytes och vips har de senaste versionen av Premiumversionen.  Glad

OBS! att du först måste installera ett torrentmjukvara. Lämpligen µTorrent som är "störst och bäst"!

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Det skulle jag icke utgå från då TS klagat på operativsystemet i övr. trådar, så det är nog iOS som är i bruk här.

Jag kan ärligt talat noll om Mac eftersom jag aldrig kört Mac eller ägt en Mac men kollar man på Wikipedia som används inte Macens egna "OS" längre i Macarna.

Misstänker att det bara är MS Windows och Linux som gäller idag. Men jag kan ha fel!??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh: nej alltså jag kör inte windows i mac utan jag kör direkt i safari och google chrome som finns för webbläsare i mac.

Du har naturligtvis ett operativsystem installerat i datorn. Om det sedan är Microsoft Windows, Linux eller något av Apples eget OS är en annan sak. Du kan inte köra eller få igång Safari eller Google Chrome utan ett operativsystem i grunden i datorn.

När du ominstallerade datorn som du säger att du gjort - omformaterade du hårddisken/SSD-disken först? En omformatering går väl på mindre än 1 minut. Men att installera ett helt operativsystem - Microsoft Windows 10 - tar säkert 1 timmar eller mer med alla möjliga och omöjliga frågor man får.  Tumme ned

Installerade själv Windows 10 Creators Update (Win10 Pro 1703 English x64 June 2017.iso) i min laptop förra sommaren och det tog säkert en dryg timma från en nyformaterad hdd.
Går kanske lite snabbare med en SSD iof sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

När du ominstallerade datorn som du säger att du gjort - omformaterade du hårddisken/SSD-disken först? En omformatering går väl på mindre än 1 minut. Men att installera ett helt operativsystem - Microsoft Windows 10 - tar säkert 1 timmar eller mer med alla möjliga och omöjliga frågor man får.  Tumme ned

nej alltså jag ominstallerade inte datorn utan jag fick en uppdatering som startade om hela datorn och efter detta så fungerade datorn utan att komma upp i värme såfort som den gjorde före omstartning av uppdatering. dedär du skrev med torrent jag försökte installera torrent men det gick inte eftersom antivirus såg nedladdning som ett virus? :/


   
SvaraCitera
time
 time

stoner: Men jag kan ha fel!??

Så skrev jag iOS och inte macOS men jodå, kör själv senaste versionen (vet inte hur du läste på Wikipedia men det står till och med att senaste releasen var för 34 dagar sedan). 


   
SvaraCitera

Swaglla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Så skrev jag iOS och inte macOS men jodå, kör själv senaste versionen (vet inte hur du läste på Wikipedia men det står till och med att senaste releasen var för 34 dagar sedan).

Nu påstår ju TS att han har MS Windows så frågan i sig är ju orelevant i detta aktuella fall.

vincebruh: nej alltså jag ominstallerade inte datorn utan jag fick en uppdatering som startade om hela datorn och efter detta så fungerade datorn utan att komma upp i värme såfort som den gjorde före omstartning av uppdatering.

Bra att det löste sig!

vincebruh: dedär du skrev med torrent jag försökte installera torrent men det gick inte eftersom antivirus såg nedladdning som ett virus? :/

Här har du lösningen...

time: Stäng av din internetanslutning och Installera den och när Malwarebytes är installerad så ansluter du till internet och uppdaterar Malwarebytes och vips har de senaste versionen av Premiumversionen.

Det är cracket som AV-programmet ser som virus... inte själva programmet. Fast naturligtvis är inte cracket ett virus utan helt ofarligt. Vet ärligt talat inte varför de allra flesta AV-program ser crack som virus.


   
SvaraCitera