Aviseringar
Rensa alla

Infekterad navelpiercing?


Ämnesstartare

Jag piercade mig i naveln för ungefär 3 månader sen hos en bra legitimerad piercare. För några veckor sedan provade jag att byta smycket, och sedan dess har min navel varit jättekonstigt. Jag bytte tillbaka till den vanliga någon dag efter.

Iallafall så är det rött vid den nedre kulan och det ser typ ut som blod som håller på att "komma ut" ur hålet, men det går inte att torka bort eller nånting , och det varar lite då och då? Har även märkt att det är lite små-rött på huden "emellan" kulorna, över staven eller vad man ska säga. Vad är det för fel och vad ska jag göra?

Väldigt tacksam för svar!!


   
Citera

jag hade också det där när jag hade piercat naveln.. men jag bara rengjorde som vanligt och sen försvann det. Fast du kan ju gå tillbaka till piercingstudion så att dom kan kolla vad det är..? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo jag har funderat på det, men jag bor ca. 12 mil ifrån studion där jag piercade mig , och känner inte till någon annan studio i närheten heller :S

min tvål jag fick med mig när jag piercade mig är slut, så jag försökte med att använda koksaltlösning 2ggr om dagen, men en kompis till mig sa att det inte var bra, och att hon bara rengjorde med vatten när hon duschade när hennes va infekterad, och inte pillade på den och hennes blev bra efter ett tag. Så jag har börjat med det för några dagar sen, så jag hoppas att min med blir bra! [sad]


   
SvaraCitera

alltså, efter tre månader är alldeles för tidigt att byta egentligen! man ska vänta ungefär ett halvår för att inte skada vävnaden och helst ska man byta hos sin piercare första gången 🙂 är dom seriösa brukar dom inte ta betalt för det 🙂

och det blir rött o sånt 🙂
det är ju ett sår som håller på att läka liksom.
men det bästa du kan göra är att tvätta den ordentligt med medlet du har och att låta den piercingen du bytat till sitta i i minst tre månader så att det läker ordentligt.
och tänk på att tvätta händerna innan du pillar och sånt, för iaf dom fyra första månaderna är det fortfarande rätt så känsligt för infektioner o liknande 🙂


   
SvaraCitera