Aviseringar
Rensa alla

infekterad navelpiercing


emmmah
Ämnesstartare

Hej! tog hål i navlen för 7 månader sen. i setember 2010! Det läkte väl helt okej ganska snabbt.. och sen har det gått fram och tillbaka, det läker, blir dåligt, läker, blir dåligt osv. är så trött på detta. tar nästan aldrig ut den, bara när jag tvättar allt extra ordenligt. nu tvättar jag konstant morgon och kväll.. men känns baa som o det blir värre med asolspriten? det typ torkar ut så det börjar flagna? vad ska jag göra? jätte jobbigt att gå runt såhär.. nu är det en stor torkad blodskorpa som sitter fast.. mysigt!

INTE SÅ JÄTTE BRA BILD.. MEN HJÄLP!!

110412-175232.jpg


   
Citera

GROSéeeeeéééééééééé´

Prata med "håltagaren" BUMS!!!!


   
SvaraCitera

Prata med en piercare nu genast. Det där kommer inte läka genom att du tvättar noga.

Troligen kommer du få ta bort den och låta hålet växa igen för att sen pierca på nytt sen.


   
SvaraCitera

Fyfan, lyssna på de ovan.


   
SvaraCitera
emmmah
Ämnesstartare

Futuresailor:

Prata med en piercare nu genast. Det där kommer inte läka genom att du tvättar noga.

Troligen kommer du få ta bort den och låta hålet växa igen för att sen pierca på nytt sen

det är verkligen det sista jag vill! har tjatat i 2 år och fick tillslut. och det har vart bra, men så blir det såhär..
finns det något annat vettigt att tvätta med? är det bättre att köpa rengöring hos piercare?


   
SvaraCitera

smörj in med helosan och använd operfymerad tvål


   
SvaraCitera

emmmah:

är det bättre att köpa rengöring hos piercare?

Gör det. Men du måste kolla upp det hos en piercare. Råder h*n dig att ta ut den bör du lyssna. Annars kommer du troligen få ett fucked upp ärr.


   
SvaraCitera

emmmah:

asolspriten? det typ torkar ut så det börjar flagna? v

Min kompis fick sin navelpiercing infekterad och började tvätta med alsosprit. Det blev det nästan värre av, då det blev alldeles för uttorkat osv. Sen gick hon över till att tvätta med koksaltlösning 4ggr/dag och det läkte jätte fint.


   
SvaraCitera
emmmah
Ämnesstartare

Complicated:

Sen gick hon över till att tvätta med koksaltlösning 4ggr/dag och det läkte jätte fint.

Koksaltlösning? finns det att köpa eler gör man själv? haha dum fråga, men behöver veta! Just nu använder jag en asolsprit som heter bisolvon tror jag, och somsagt så blir mitt också bara uttorkat i perioder! eller så är det geggigt och äckligt. 🙁


   
SvaraCitera

DALACIN bakteriedödande köp i flytande form. Det funkar för allt använder det på sår,finnar ! ta ut pricingen och smörj in med vasiline ! lycka till !


   
SvaraCitera

emmmah:

Koksaltlösning? finns det att köpa eler gör man själv?

recept!


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

recept!

Ljummet vatten ska man väl inte ha?
Jag fick ett recept av min piercare.
Jag kokar upp lite vatten i vattenkokaren, häller upp 2 dl i en mugg och blandar med en ½ tsk, blanda och tvättar med tops:)

http://www.pistolerotattoo.com/ -> Cia -> Skötselråd piercing


   
SvaraCitera

Complicated:

Ljummet vatten ska man väl inte ha?
Jag fick ett recept av min piercare.
Jag kokar upp lite vatten i vattenkokaren, häller upp 2 dl i en mugg och blandar med en ½ tsk, blanda och tvättar med tops:)

nä kanske inte, brukade också koka upp och ha i lite salt bara [blush] men det var det första receptet jag fick upp, orkade inte leta efter annat :$


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

nä kanske inte, brukade också koka upp och ha i lite salt bara [blush] men det var det första receptet jag fick upp, orkade inte leta efter annat :$

Haha okej;) Och ja förresten, det ska vara jodfritt salt/ havssalt.


   
SvaraCitera

Complicated:

Och ja förresten, det ska vara jodfritt salt/ havssalt.

läste eller hörde också det men jag använde vanligt bordssalt, tyckte det fungerade bra [blush]


   
SvaraCitera