Aviseringar
Rensa alla

infekterad navelpiercing


enhimmelskdrog:

läste eller hörde också det men jag använde vanligt bordssalt, tyckte det fungerade bra [blush]

Haha[wink] tja om det fungerar så... fast jag skulle nog inte rekommendera det till den här tjejens köttsår hehe.


   
SvaraCitera

Complicated:

fast jag skulle nog inte rekommendera det till den här tjejens köttsår hehe.

[blush]

men varför ska man ha jodfritt eller havssalt?


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

men varför ska man ha jodfritt eller havssalt?

Vet ej faktiskt. Men säger min kloka piercare att man ska det så ska man ha det 😀


   
SvaraCitera

emmmah:

asolspriten?

Complicated:

Sen gick hon över till att tvätta med koksaltlösning 4ggr/dag och det läkte jätte fint.

Precis, asolspriten torkar ut den! Saltlösning funkade mycket bättre för mig när jag hade piercing. Jag brukade tvätta 2-3 gånger om dagen, sen på natten dränkte jag en bomullstuss i saltlösningen och tejpade fast den och hade den där under natten


   
SvaraCitera
emmmah
Ämnesstartare

Complicated:

Haha tja om det fungerar så... fast jag skulle nog inte rekommendera det till den här tjejens köttsår hehe.

så man ska koka vattnet? då blir det asvarmt ju? haha. [crazy] vet någon ungfär hur mkt skinn det ska vara över staven? hur långt ungeäfär är normalt?


   
SvaraCitera
emmmah
Ämnesstartare

Var och pratade med en piercare (dock inte den jag piercade hos, för det ligger 7 mil ifrån mig) men han sa att eftersom jag har haftdetta i 7 månader så ska jag inte tvätta md något överhuvudtaget. man skulle tydligen bara tvätta första månaden, för annars lär sig inte kroppen/hålet att stöta bort smutsen och bakteierna. så jag skulle bara låta det var. risken var tydligen om jag fortsatte tvätta det att det stöts ut pga av det. så ja.. får la vänta och se helt enkelt!


   
SvaraCitera

emmmah:

så man ska koka vattnet? då blir det asvarmt ju? haha. [crazy]

Ja:) och använda det så varmt så möjligt 🙂 Det är inte så farligt när man bara doppar ett par bomullspinnar i det.


   
SvaraCitera

emmmah:

så jag skulle bara låta det var.

Huh O.o jaså okej.. ahja, lycka till då!


   
SvaraCitera

asolsprit är de värsta du kan tvätte med, ta vanligt koksalt. och om du är lat behöver du inte ens göra de i kastrull utan du kan göra det i en mugg som du sätter in i mikron i 2 min och sedan häller i en nypa salt i. de kör jag med och de verkar bli bra av det.


   
SvaraCitera