Aviseringar
Rensa alla

Infekterad navelpiercing


Pink Friday:

har gjort det i några dagar bara, sen i fredags/lördags ..

ge det några dagar till då. Och gå till vårdcentralen och be om råd om det inte ger med sig. De vet bättre än piercingstudion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

ge det några dagar till då. Och gå till vårdcentralen och be om råd om det inte ger med sig. De vet bättre än piercingstudion.

okej då gör jag så då [bigsmile]


   
SvaraCitera

Pink Friday:

okej då gör jag så då

Lycka tiiill! Hoppas det går bättre för dig än för mig, jag bestämde mig för att ta bort min piercing då min knöl inte ville ge med sig.


   
SvaraCitera

så himla tråkigt att det ska krångla med en piercing som man verkligen vill ha [sad]
har haft min navelpiercing i snart 6 månader nu, har varit lite krångel, den har ofta varit röd och ömmat, och att det kommer ut lite sårvätska eller nått... Har skött den som min egna lilla bebis [cry] den har även blivit lite sned. men jag hoppas att den vill stanna i min navel och inte röra sig nått mer, även att det ska läka nån gång! peppar peppar haha
[y]


   
SvaraCitera

Gör INTE rent en piercing med sprit! Sprit irriterar mer än vad det gör nytta. Konstig piercare som rekommenderar asolsprit. Tvätta med koksaltlösning eller gå till en annan studio och få en annan piercingtvätt, utan sprit. Jag använder ett medel som heter easypiercing till min helix, funkar jättebra, är antibakteriell och irriterar inte.


   
SvaraCitera

SALTLÖSNING och god hygien...


   
SvaraCitera

LillaSnigel:

SALTLÖSNING och god hygien...

sen att man har bra läkkött också, räcker tyvärr inte alltid än hur noga man än [crazy]


   
SvaraCitera

alsolsprit är inte bra för piercingar, det torkar ut! jag hade tidigare en knöl och då rekomenderade min piercare alsolsprit och det funkade till en början men som du sa så blev det nästan värre efter ett tag. Prova med koksaltlösning det brukar göra det nogorlunda bättre. Men det som räddade min piercing från att inte bli urplockad var att jag bytt min piercingtvätt till något som kallas Lactacyd som man köper för 42kr på apoteket. Min knöl försvann inom 2 veckor och nu är min piercing färdigläkt och jag ska snart byta den. Så det rekomenderar jag verklligen till flera med samma problem!!! Billigt och effektivt!! [bigsmile]


   
SvaraCitera