Aviseringar
Rensa alla

Influensa HJÄLP!


Ämnesstartare

För ca 3 dagar sen fick jag influensan, min feber steg och steg och inom ett dygn hade jag 40 gradersfeber som jag fortfarande har. Jag hostar rejält mycket, men har ingen tillgång att skaffa fram historicitet, men jag överlever ned hostan.

Mitt problem är då att jag inte kan äta eller dricka, för när jag gör de, bara dricker ett glas saft, så får jag rejäl magkatarr (mår jätteilla och känns som om magen fräts sönder), och då måste jag spy. Jag får kväljningar men har hittills kunnat undvika att spy. Jag har verkligen fobi för spya så gör vad som helst för att slippa, men om jag inte äter eller dricker något försvinner all energi totalt och jag knappt stå upp för det snurrar så förbannat i mitt huvud.

Någon som har en lösning på detta?
Jag vill inte ta febernedsättande tabletter för då får jag ett riktigt bakslag och febern höjs rejält när tabletten slutar verka. [n]


   
Citera

ät och spy


   
SvaraCitera

Det är för att Gud fader hatar dig


   
SvaraCitera

Det är jobbigt att vara sjuk. Men du måste försöka äta. Du blir fortare bättre då. Kräks du någon gång så gör du liksom, det är inte farligt. Bara ät lite till efter ett tag när du känner dig bättre. T ex lite yoghurt.


   
SvaraCitera

det finns medicin mot magkatarr om det är det du har
dock borde du besöka läkare


   
SvaraCitera

isola:

Kräks du någon gång så gör du liksom, det är inte farligt.

det är väl lätt och säga, men en del människor tycker det är fruktansvärt psykiskt jobbigt att kräkas [crazy]


   
SvaraCitera

Dags för en fightjävel eller?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

det är väl lätt och säga, men en del människor tycker det är fruktansvärt psykiskt jobbigt att kräkas [crazy]

och därför ska de intalas att det inte är farligt istället för att stressa upp dem.


   
SvaraCitera

hört att det finns typ.. läkare såna brukar va bra ibland


   
SvaraCitera

isola:

och därför ska de intalas att det inte är farligt istället för att stressa upp dem.

att säga så till ngn som tycker det är psykiskt jobbigt att kräkas är lite som att säga till någon med psykisk fobi
"äh fö fan skärp dig, det är inte farligt att umgås med folk"

nä, det är varken farligt att kräkas eller umgås med folk, men om man tycker att det är jobbigt så hjälper det inte att ngn säger åt en att det inte är farligt.


   
SvaraCitera

hon vet med största sannolikhet att det inte är farligt att kräkas


   
SvaraCitera

Försök äta knäckebröd
Grovt


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

att säga så till ngn som tycker det är psykiskt jobbigt att kräkas är lite som att säga till någon med psykisk fobi
"äh fö fan skärp dig, det är inte farligt att umgås med folk"

Nej det är det verkligen inte. "Skärp dig" är någonting helt annat. Vad tror du att man intalas när man går till psykologer för fobier, och hur tror du att man lär barn att saker inte är farliga? Näe. Skäp dig nue.


   
SvaraCitera

isola:

Nej det är det verkligen inte. "Skärp dig" är någonting helt annat. Vad tror du att man intalas när man går till psykologer för fobier, och hur tror du att man lär barn att saker inte är farliga? Näe. Skäp dig nue.

Blivande_japan:

hon vet med största sannolikhet att det inte är farligt att kräkas


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

hon vet med största sannolikhet att det inte är farligt att kräkas

skaffa ej barn plz


   
SvaraCitera