Aviseringar
Rensa alla

Influensavaccin ja eller nej? Läs och chockeras av innehållsförteckningen!


Ämnesstartare

Nu är det Influensavaccin på gång ute i skolor, arbetsplatser och på alla vårdcentraler. Men vet du egentligen vad en dos Influensavaccin egentligen innehåller? 

Jo, en dos vaccin innehåller bl.a. följande gifter: Aspartam (av många klassat som ett nervgift och som även är cancerframkallande), kvicksilver (mycket giftigt), natriumglutamat (MSG) (kopplat till huvudvärk, illamående, ADHD och inlärningssvårigheter), skvalen (tros orsaka förlorad muskelkontroll, höftproblem, immunitetsproblem och minnesförlust), polysorbat-80 (giftigt och påverkar immunförsvaret, ger underlivsmissbildningar, hormonförändringar, infertilitet, troligtvis cancerframkallande samt genmuterande, och finns i vaccinet Gardasil som nu ges till intet ont anande tonårsflickor m.fl.), äggprotein (kan ge livshotande allergiska reaktioner), aluminiumhydroxid (ger ökad inflammatorisk risk i hjärnan, kopplas till Parkinsson, Alzheimer och andra hjärnsjukdomar, finns i barnvaccin), glutaralaldehyd (kan irritera ögon, näsa, hals och lungor, ger yrsel, huvudvärk och dåsighet, skadar troligtvis immunförsvaret och förgiftar fortplantningsorganen, ger födslodefekter på avkomma, finns i kombinationsvacciner).

Sannerligen inget som jag skulle vilja få in i kroppen. Dessutom, naturligt uppbyggd immunitet mot sjukdomar; där man smittats/utsatts för sjukdomsanlag via öron, näsa och hals och vidare; stärker generna och nedärvs sedan till ens avkomma, varefter generationerna allteftersom således blir starkare och starkare. Detta är evolutionens snillrika gång. Denna sanna immunitet kan man däremot aldrig uppnå genom vaccinationer där man penetrerar huden, och således nedärvs då heller ingen immunitet till ens avkomma, varmed de efterföljande generationerna försvagas och utarmas genetiskt.

Uppgifterna har jag hittat på ett annat välbesökt forum.  Rodnar

Har du själv tagit vaccinationssprutan? Om inte... kommer du att ta sprutan? Själv tillhör jag dom som enbart tar vaccinttioner typ stelkramp samt naturligtvis alla obligatoriska vid utlandsresor.


   
Citera
Ämnesstartare

Nej tack, klarar mig utan vaccin i år igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aspartam är ett sötningsmedel som finns i Pepsi Max eller Coca Cola Zero. Tror det var Pepsi men i alla fall. 

Ange gärna din källa och din källas källa som ska vara en analys av det som finns i vaccinet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag började skriva en förklaring till varför de flesta ingredienser du nämner är helt ofarliga, men tröttnade halvvägs igenom, nöjer mig med att säga att om man är allergisk mot ägg så vet man nog redan om det, sluta sprida nonsens från hörsägen och "kan orsaka"-trams

Antivaccinationsmänniskor är några av de mer efterblivna exemplaren i vår värld, med det inte sagt att man skall vaccinera sig i onödan, låt riskgrupperna vaccineras så kan resten av oss ta bördan att föra vidare mer resistenta gener.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman:
jag började skriva en förklaring till varför de flesta ingredienser du nämner är helt ofarliga, men tröttnade halvvägs igenom, nöjer mig med att säga att om man är allergisk mot ägg så vet man nog redan om det, sluta sprida nonsens från hörsägen och "kan orsaka"-trams

Antivaccinationsmänniskor är några av de mer efterblivna exemplaren i vår värld, med det inte sagt att man skall vaccinera sig i onödan, låt riskgrupperna vaccineras så kan resten av oss ta bördan att föra vidare mer resistenta gener.

Man måste ju akta sig för autism. Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude: Man måste ju akta sig för autism. Blink

Just det argumentet är verkligen botten av retarderade tunnan, de borde tvångsskolas i neurologi


   
SvaraCitera

Mycket bra kommentarer, jag kollade också upp det och inget av det som skrev är något som är farligt utan det är enbart för de som redan är allergiska eller så är det rent påhitt, floskler. Dock är ju qvicksilver jättegiftigt men vem fan skulle ha det i vaccin när det är förbjudet i typ hela världen?!? Vilka dumheter alltså.

SvenskWithAttitude:
Aspartam är ett sötningsmedel som finns i Pepsi Max eller Coca Cola Zero. Tror det var Pepsi men i alla fall. 

Ange gärna din källa och din källas källa som ska vara en analys av det som finns i vaccinet.

+1 Tumme upp

Jungman:
jag började skriva en förklaring till varför de flesta ingredienser du nämner är helt ofarliga, men tröttnade halvvägs igenom, nöjer mig med att säga att om man är allergisk mot ägg så vet man nog redan om det, sluta sprida nonsens från hörsägen och "kan orsaka"-trams

Antivaccinationsmänniskor är några av de mer efterblivna exemplaren i vår värld, med det inte sagt att man skall vaccinera sig i onödan, låt riskgrupperna vaccineras så kan resten av oss ta bördan att föra vidare mer resistenta gener.

+1Tumme upp

SvenskWithAttitude:

Man måste ju akta sig för autism. Blink

+1Tumme upp

Jungman:

Just det argumentet är verkligen botten av retarderade tunnan, de borde tvångsskolas i neurologi

+1Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snälla du


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe: Dock är ju qvicksilver jättegiftigt men vem fan skulle ha det i vaccin när det är förbjudet i typ hela världen?!? Vilka dumheter alltså.

givetvis är det av någon anledning nödvändigt för syntes av vaccin eller verkan eller liknande och rör sig inte om några farliga mängder, i sådana fall skulle det märkas genom massdöd av vaccinerade


   
SvaraCitera
b1son

stoner: Sannerligen inget som jag skulle vilja få in i kroppen. Dessutom, naturligt uppbyggd immunitet mot sjukdomar; där man smittats/utsatts för sjukdomsanlag via öron, näsa och hals och vidare; stärker generna och nedärvs sedan till ens avkomma, varefter generationerna allteftersom således blir starkare och starkare. Detta är evolutionens snillrika gång. Denna sanna immunitet kan man däremot aldrig uppnå genom vaccinationer där man penetrerar huden, och således nedärvs då heller ingen immunitet till ens avkomma, varmed de efterföljande generationerna försvagas och utarmas genetiskt.

är ju skillnad på medfödd och adaptiv immunitet. det är bara om man redan är född med en större variation i sitt medfödda immunförsvar som man blir mer motståndskraftig mot vissa infektioner och därmed har större chans att föra vidare sina gener. det hjälper inte att skita i vaccination för det. och för influensa är det ju just bara riskgrupper som ska vaccineras och det gör inte deras egna immunförsvar svagare, eftersom vaccination utnyttjar kroppens adaptiva immunförsvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hoppar vaccin om det inte är nåt farligt.


   
SvaraCitera
mynona

varför ska man vaccinera sig mot flunsa? låter som nåt man gör om man har en chef som sparkar en om man blir sjuk. 
jag har haft flunsa flera gånger om jag förstått saken rätt och ibland blir man sjuk, det kan vara skönt också. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du behöver inta extrema mängder aspartam för att det ska vara farligt.


   
SvaraCitera

Jag hade gärna spolat tillbaka tiden och tagit vaccinet, men tyvärr fungerar det inte riktigt så.

mynona:
varför ska man vaccinera sig mot flunsa? låter som nåt man gör om man har en chef som sparkar en om man blir sjuk. 
jag har haft flunsa flera gånger om jag förstått saken rätt och ibland blir man sjuk, det kan vara skönt också. 

Egentligen är det bara riskgrupper som ska vaccinera sig, främst pga risk för följdsjukdomar.


   
SvaraCitera
mynona

Ruttenfisk:
Jag hade gärna spolat tillbaka tiden och tagit vaccinet, men tyvärr fungerar det inte riktigt så.

Egentligen är det bara riskgrupper som ska vaccinera sig, främst pga risk för följdsjukdomar.

Aha. Ja i så fall så. 
Jag höll på att få flunsa under den gångna veckan och kände mig på gränsen till sjukdom hela tiden, men tog det lugnt och nu verkar det som om jag har passerat riskzoonen. 


   
SvaraCitera