Aviseringar
Rensa alla

Inför körkort


Ämnesstartare

Hej!

Har nyss skrivit in mig på körskolan och haft mina första körlektion. Jag har knappt kört något hemma så kan knappt växla ens. Jag fyller år om ca 3-4 månader.

Så jag behöver lite tips för hur jag ska klara av att få körtkortet tills jag fyller år även om det inte är så långt tid dit.


   
Citera

Kör mer hemma, om de vägrar blir det dyrare helt klart.


   
SvaraCitera

Samt var på din vakt gällande körlärarens förslag, många utav dem ljuger utav bara fan för att tjäna pengar


   
SvaraCitera

Unga män överskattar iofs sin egen körförmåga, så det kanske är lätt att bli lurad 


   
SvaraCitera

Tror det tog två månader för mig att ta körkortet. Då lärde jag mig grunderna på trafikskolan och övade hemma tills allt verkligen satt, så det är väl mitt tips. Minns med fasa hur jag ägnade en hel jävla dag åt att lära mig att parkera på olika sätt Gråter


   
SvaraCitera

Mm köra mkt!
Körde mycket med farsan och tog 2-3 körlektioner innan uppkörning! 
Va avslappnad, kör avslappnat. Visa att du tittar överallt/har koll. På uppkörningen så satt jag och sa typ allt jag gjorde högt Rodnar Och allt ja såg. "Så tittar vi till vänster, aha där kom en kvinna med barnvagn, oj så snabbt hon går.. bäst jag stannar in lite redan nu"

xD

terrormat: Minns med fasa hur jag ägnade en hel jävla dag åt att lära mig att parkera på olika sätt

Skadeglädje

Tycker det fortfarande är läskigt att just fickparkera.. mest bara för att under de år jag körde så undvek jag de till 99% Fast tror det mest bara varit stressen över att folk ibland måste vänta på en, hatar att vara "i vägen". Ledsen

men nu har jag int kört på typ 5 år


   
SvaraCitera

fasiken: På uppkörningen så satt jag och sa typ allt jag gjorde högt Rodnar Och allt ja såg. "Så tittar vi till vänster, aha där kom en kvinna med barnvagn, oj så snabbt hon går.. bäst jag stannar in lite redan nu"

 Hjärta


   
SvaraCitera