Aviseringar
Rensa alla

Inför valet 2018


Ämnesstartare

Hej,

Inför valet 2018 tänkte jag fråga er användare, hur pass pålästa är ni om partierna, om ni har viss aning, vilket parti är det ni isf tänker rösta på och är ni isf påläst på det partiet? Har ni använt något test för att få reda på vad för parti ni vill rösta på eller påverkar era föräldrar/släktingar er?

Vänligen,
Trevlig Snubbe.


   
Citera
major

Fick följande resultat på valkompassen.

hh.png

Jag försöker påverka min halvt inskränkta familj till att bli mer vänster.


   
SvaraCitera
opega

Skärmklipp.PNG

aha


   
SvaraCitera

Screenshot-2018-4-21 Testa vilket parti

Mitt resultat på valkompassen.


   
SvaraCitera

Uppvuxen med en familj som alltid har röstat på Moderaterna. Påverkar dock ej mig.
Min röst ligger emellan Centerpartiet och/eller Socialdemokraterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PWr:
Screenshot-2018-4-21 Testa vilket parti

Mitt resultat på valkompassen.

Jag tror nog jag ligger ungefär samam som dig, ska testa att göra valkompassen, inte för att valkompassen ger något definitivt svar för hur man kommer att rösta! Glad


   
SvaraCitera

jag och min familj är rätt mycket åt vänster


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såhär ser mitt resultat ut: Valkompassen 2018   SvD.html.png


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

major:
Fick följande resultat på valkompassen.

hh.png

Jag försöker påverka min halvt inskränkta familj till att bli mer vänster.

Intressant, resultat, SD är mer av ett mittenparti, det kan man inte tro kanske men så är det. 😉

Haha, vadå då? Hur höger är dem? 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är inte särskilt förvånad över hur mitten jag är på så sätt att jag är väldigt bred över politiken, sen skulle jag aldrig rösta på V eller partier längre vänster ut, finns inte på kartan för min del. SD skulle jag mest rösta för att ge en känga till etablissemanget, sen är dem ganska vettiga men nja, jag har kommit underfund med att det är lite nazivarning ändå, det har jag inte tyckt förut men jag har svårt för att vilja naziststämpla dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle väldigt gärna vilja se att ni båda gör valkompassen om ni vill det, vore intressant att se resultatet. Glad Man kanske slås av vad man får fram! Blink

Amadeus Från Syd:
Uppvuxen med en familj som alltid har röstat på Moderaterna. Påverkar dock ej mig.
Min röst ligger emellan Centerpartiet och/eller Socialdemokraterna.

Bananlåda:
jag och min familj är rätt mycket åt vänster


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:

Jag tror nog jag ligger ungefär samam som dig, ska testa att göra valkompassen, inte för att valkompassen ger något definitivt svar för hur man kommer att rösta! Glad

Min familj har alltid röstat på Moderaterna så jag tror att det går i familjen att vara lite mitten/höger. Skulle aldrig få för mig att rösta vänster t.ex.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PWr:

Min familj har alltid röstat på Moderaterna så jag tror att det går i familjen att vara lite mitten/höger. Skulle aldrig få för mig att rösta vänster t.ex.. 

Håller helt med dig. Hur pass påläst är du? För att återgå till min grundtes. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej, jag vill gärna att man svarar på frågan: Hur påläst är du om riksdagspartierna?, det var nämligen lite syftet med den här tråden, sen tycker jag att det är jätteintressant vad ni har för åsikter så fortsätt med det men ha helst med ovanstående fråga.


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:

Håller helt med dig. Hur pass påläst är du? För att återgå till min grundtes. Glad

Beror på vad du menar med påläst?  Alltså påläst om partiets historia eller vart de står i alla frågor?  

Jag ska rösta SD och är väl påläst i de frågor jag tycker är viktigast för mig såklart Glad


   
SvaraCitera