Aviseringar
Rensa alla

Information


Asstriid:

Kapa deras identitet innan de kapar din! 

Haha, älskar hur du tänker! 😀

Berit:

Bra tips

Bästa tipset ju!


   
SvaraCitera

Offentlighetsprincipen är irrelevant. Titta på USA. Ingen offentlighetsprincip men där sker betydligt mer omfattande id-kapningar än i sverige. Jag vågar dessutom gissa på att det dessutom är vanligare att det förekommer där ironiskt nog.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:
Offentlighetsprincipen är irrelevant. Titta på USA. Ingen offentlighetsprincip men där sker betydligt mer omfattande id-kapningar än i sverige. Jag vågar dessutom gissa på att det dessutom är vanligare att det förekommer där ironiskt nog.

Hjärta

Vad är meningen med att hela Sverige ska veta all information om varje individ? Vad fan har man för nytta av det?


   
SvaraCitera
Cobrak

lösning: bli snut


   
SvaraCitera

Storchen84:
Offentlighetsprincipen är irrelevant. Titta på USA. Ingen offentlighetsprincip men där sker betydligt mer omfattande id-kapningar än i sverige. Jag vågar dessutom gissa på att det dessutom är vanligare att det förekommer där ironiskt nog.

Hjärta

Sedan bor det ju 328 miljon där också jämfört med 10 miljoner i Sverige.
Nej men hajar hur du menar Mycket gladBlink

Hjärta


   
SvaraCitera

Malonexd: Vad är meningen med att hela Sverige ska veta all information om varje individ? Vad fan har man för nytta av det?

Stalka? Inte vet jag. Men om du inte har skyddad identitet går du inte säker även om allt inte skulle vara så offentligt som det är. Du kan liksom skicka ett regnr i ett sms till vägverket och får direkt svar med fordonets ägare och adress (om det är privatägt och ej leasat) - ändå sket många ner sig pga den där databascirkusen som mer eller mindre inte resulterade i något alla inte redan kunde ta reda på.

Crysilis: Sedan bor det ju 328 miljon där också jämfört med 10 miljoner i Sverige.
Nej men hajar hur du menar Mycket gladBlink

Hjärta

Så du hajar att jag menar om man jämför hur många procent som är drabbade? Alternativt delstat för delstat med inte signifikant mycket högre eller lägre folkmängd än Sverige - fast då blir dom flesta stater exkluderade... Men ja, jag vågar chansa och säga att dom flesta delstater i USA är värre drabbade av identitetsstölder än Sverige.

Förväntar (förväntade) mig nämligen ett påpekande som ditt fast på fullaste allvar. Nu är det dock förtydligat så nu borde alla fatta.

Hjärta


   
SvaraCitera