Aviseringar
Rensa alla

Inga mål i livet


du behöve rinte ha några mål i livet

om du t.ex. kan tänka dig att arbeta på ett ställe utan utbildning och inte har några problem med arbetskamraterna kan du ju vara nöjd

om du vantrivs tror jag att det ev. kommer motivera dig till att studera vidare för att ha större möjlighet att få arbeta med människor som passar dig bättre


   
SvaraCitera

JJJoan:

Lät djupt. 😛 Kan du vara lite mer specifik? Utveckla vad t.ex.?

Jag är en djup person [crazy] Utveckla sig själv i ditt tänkande, sitt handlande. Lära sig så mycket som möjligt, både av sig själv och av andra. Det handlar inte bara om yrke, mer om människorna i ens omgivning och om relationer till dom. Självklart är det också viktigt att syssla med någon som man tycker är roligt, du får helt enkelt fortsätta att fundera [y] Går du i skolan? Hur gammal är du?


   
SvaraCitera

* något som man tycker är roligt


   
SvaraCitera

Samma här. Men jag tror det löser sig.


   
SvaraCitera

=/ Samma här.


   
SvaraCitera

Samma här förutom att det inte direkt bekymrar mig. [shake]


   
SvaraCitera

iosib:

ju fler desto roligare!

sjuka unge...[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har också funderat på det jävligt mycket.. i princip hela skolåret 😛
blev så besatt av vad jag skulle ta mej till efter gymnasiet (går i ettan) att jag tillslut bara låg och grubblade på det, och glömde att göra något nu medans jag går i skolan. Jag kunde ha samvetskval över om jag skulle utbilda mej först eller skaffa barn, om det gick att kombinera, exakt villket år det och det skulle hända. och det skulle gå så snabbt som möjligt..

Det kanske inte hjälpte dej, men försök att se det i lite kortare perpektiv. Vad ditt livs-verk är kanske du inte kan komma på nu, men du kanske har någon ide om vad du vill klara/lära dej tills typ.. i sommar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att tänka på sitt liv i framtiden är jobbigt. Jag gjorde det förut det söög!!! Såå lev i nuet och sköt skolan (om du nu går i en sådan) så du har valfrihet när det är dag att ta nästa steg


   
SvaraCitera

all the small things


   
SvaraCitera

Jag tycker att du ska se det som något positivt, det betyder ju att du inte kan misslyckas! ;9


   
SvaraCitera