Aviseringar
Rensa alla

Inga pengar vill skaffa häst


Ämnesstartare

Jag älskar hästar. Och jag vill skaffa häst. Men min familj är fattig och kan inte köpa en häst. Hur kan jag tjäna pengar till en häst.

vore snällt om ni svarar


   
Citera

Gå till nån 4h går bara


   
SvaraCitera

Bananlåda:
Gå till nån 4h går bara

Gård*


   
SvaraCitera
M04
 M04

Eller Hitta en kompis som har häst på stallet p fråga om du kan va ”medryttare” 
eller fråga om du kan hjälpa till på ett stall å kan få ta hand om en höst eller nåt idk


   
SvaraCitera

varför ska du köpa en häst när du inte kan rida när du vill? Det är väl bättre om du skaffar det när du är äldre eller bor nära en gård nånstans?


   
SvaraCitera

Tror att det är väldigt få som har råd att äga en häst, särskilt unga. De flesta rider nog andras hästar genom stallet.


   
SvaraCitera

Ärligt talat tycker jag inte att du borde köpa en häst om du inte är 100% säker på att du har råd och kommer ha det de kommande 5+ åren. Liksom vad gör du om du får finansiella problem och plötsligt har du inte råd att betala för mat eller boxplats?

Kolla om du kan bli medryttare istället. Det är billigare och du får basically ha en häst några dagar i veckan. Jag tyckte det var fett kul och givande när jag gjorde det för några år sedan.


   
SvaraCitera

Skaffa eller bygg en käpphäst så kommer du mycket billigare undan. Dessutom slipper du de dyra kostnaderna med stall, foder och veterinärkostnader. 

Köolla in följande VIDEO!


   
SvaraCitera