Aviseringar
Rensa alla

inga vänner längre...


Ämnesstartare

mopsen:

jo, visst kan du göra det. antingen vinner du nygamla vänner eller så blir du mer lärd kring människors kylighet och intolerans. främst säger jag till dig att livet och framtiden innehåller så mycket och så många att du inte ens kan föreställa dig det. vilket jag inser i skrivande stund, är poängen med framtiden.

Tjejen*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

jo, visst kan du göra det. antingen vinner du nygamla vänner eller så blir du mer lärd kring människors kylighet och intolerans. främst säger jag till dig att livet och framtiden innehåller så mycket och så många att du inte ens kan föreställa dig det. vilket jag inser i skrivande stund, är poängen med framtiden.

Känns även som om jag tappat bort mig själv. Även mycket bråk mellan mig och min mamma. 


   
SvaraCitera

emelie789: ot sånt, så är bättre att jag försöker lära känna nya människor i den nya skolan.

det tycker jag, men ta mitt ord - övertänk inte på de nya relationerna du skapar. var bara dig själv eller var bara öppen mot dina kamrater.

emelie789: Plus att den där killen. Jag älskar honom. Men det jag borde göra är väl att vara likadan mot honom

det är bara fjorton år. och av texten att döma kommer du vidareuttveckla ett beteende som gör att du lätt förälskar dig i människor. detta är skadligt, men ack så befriande, du må älska honom nu tror du men du kommer börja älska någon annan inom kort. det kommer och går, och han är inte så speciell, pga. hur han behandlat dig samt att du ska ju träffa nya vänner, och kanske en partner bland dessa!

emelie789: Känns även som om jag tappat bort mig själv. Även mycket bråk mellan mig och min mamma.

bråk inom familjen gör inte att du tappar bort dig själv, det formar dig till den människan som du har förutsättningarna att bli. försök att hantera det så att det bli uthärdigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:
det tycker jag, men ta mitt ord - övertänk inte på de nya relationerna du skapar. var bara dig själv eller var bara öppen mot dina kamrater.

det är bara fjorton år. och av texten att döma kommer du vidareuttveckla ett beteende som gör att du lätt förälskar dig i människor. detta är skadligt, men ack så befriande, du må älska honom nu tror du men du kommer börja älska någon annan inom kort. det kommer och går, och han är inte så speciell, pga. hur han behandlat dig samt att du ska ju träffa nya vänner, och kanske en partner bland dessa!

bråk inom familjen gör inte att du tappar bort dig själv, det formar dig till den människan som du har förutsättningarna att bli. försök att hantera det så att det bli uthärdigt.

Uppskattar varenda ord! Allt har känts tyngre i ett tag nu och händer grejer hemma oxå. Min pappa sa att han skulle boka möte för kurator angående diskussion för foster familj eftersom jag tydligen inte sköter mig (menar inte små saker) , har även klarat skolan väldigt dåligt den här terminen pga allt som händer , men hoppas på att jag tar mig upp snart. . Är lugnt med familjen just NU men blir mycket tjafs med halva familjen ibland.  Men det är naturligt ants


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antagligen* den raderar sista ordet hela tiden. Funderar på om det skulle behövas gå till alternativt kurator, psykolog eller något sånt. Känns som jag inte mår 100% bra och det lättar aldrig riktigt helt. 


   
SvaraCitera

emelie789: llt har känts tyngre i ett tag nu och händer grejer hemma oxå. Min pappa sa att han skulle boka möte för kurator angående diskussion för foster familj eftersom jag tydligen inte sköter mig (menar inte små saker) , har även klarat skolan väldigt dåligt den här terminen pga allt som händer ,

jag kan inte säga åt en fjortonåring att resa sig över skola och familj, det förmår du inte förrän senare i tonåren, därför kan jag bara säga att mycket saker kommer att hända som du inte kommer råför eller har ansvar över, och du kan bli offer för detta. 
det enda du kan göra är att styra vem du själv blir, vad du gör av de sakerna andra utsätter dig för. jag menar, om någon behandlar dig dåligt - vad fan har du för skyldigheter för dessa? gäller givetvis ej personal på skola till viss grad, är är du slav i minst fyra-fem år till. minst!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

jag kan inte säga åt en fjortonåring att resa sig över skola och familj, det förmår du inte förrän senare i tonåren, därför kan jag bara säga att mycket saker kommer att hända som du inte kommer råför eller har ansvar över, och du kan bli offer för detta. 
det enda du kan göra är att styra vem du själv blir, vad du gör av de sakerna andra utsätter dig för. jag menar, om någon behandlar dig dåligt - vad fan har du för skyldigheter för dessa? gäller givetvis ej personal på skola till viss grad, är är du slav i minst fyra-fem år till. minst!

Är jag konstig på något sätt?  Känns som om det är mig det blir såhär med jääämt. Jag är en stark person,  vågar stå upp för mig själv,  vill alltid se till så att alla  mår bra (de ligger i min natur), har respekt om personen jag möter har respekt osv, men ändå så är de jag som blir "ensam" 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bemöter*


   
SvaraCitera

emelie789: Vad gullig! Kramar till dig med! Ja precis ska därför byta skola om hopp på en bra förändring i mitt liv 🙂

Åh, vad du är fin mot människor. Lycka till 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

jo, visst kan du göra det. antingen vinner du nygamla vänner eller så blir du mer lärd kring människors kylighet och intolerans. främst säger jag till dig att livet och framtiden innehåller så mycket och så många att du inte ens kan föreställa dig det. vilket jag inser i skrivande stund, är poängen med framtiden.

Den där killen jag typ dör för ringde mig idag 10000 ggr till slut svarade jag för att fråga vad han ville. Då sa han att han ville lösa allt, reda ut det, prata med mig för att vi har gjort det så länge i evigheter , att han gillade och älskade mig. Tog det dock ganska oseriöst eftersom han var lite full och var med några kompisar. Men han gick lite  åt sidan när han pratade. så sa till han att lnte prata med mig mer osv, han vart ju skit sur förut närr jag drack lite på en fest sen så ringer han upp mig + flera andra (bland annat tjejen han tyckte va fin o bra tjej) och garva och uttryckte sig som att han var full vilket han bar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var *


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JaamenLolkommentar  det kommer lösa sig. Att de försvinner betyder att det inte är meningen att ni ska vara. Och den där killen,  han verkar omogen. Skit i allting. Kan bli din nya kompis om du vill. Bara för att finnas och sådär. Oskyldig

Kolla min kommentar ovanför, vad tror och tycker du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Önskade honom lycka till med den där tjejen på sms och då bad han mig ringa upp honom osv


   
SvaraCitera

emelie789:

Kolla min kommentar ovanför, vad tror och tycker du?

Hm jag vet ju inte vad han tänker men om han var full så låter det ju lite sådär. Men vänta och se om han hör av sig sen när han är nykter? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JaamenLol:

Hm jag vet ju inte vad han tänker men om han var full så låter det ju lite sådär. Men vänta och se om han hör av sig sen när han är nykter? 

Har du kik? Skulle behöva skriva ut lite om du har lite tipa och råd o så..


   
SvaraCitera