Aviseringar
Rensa alla

Inga vänner på gymnasiet?


Ämnesstartare

ag har ju börjat gymnasiet nu i augusti. Trodde att det skulle bli en "ny start" och att man skulle hitta folk som än själv och få vänner. Var orolig, pratade med folk, lärare om det. Det dem sa var "du kommer alltid hitta någon". Okej då. Jag började gymnasiet, och folk kände redan varande. Jag hade en vän i början som jag hängde med, men hon bytte. Nu har jag ingen. Alla är snobbiga och alla tjejer går med nya kläder varje dag så vi har ju inget gemensamt, då jag har samma tröja på mig som förra veckan. Har ingen att äta med på lunchen, så skippar den. Har skolkat idrotten för att jag är rädd för "para ihop er två och två". På svenskan skulle man bilda grupper och jag fick vara med två personer som också inte har några vänner men, den ena killen är helt galen och vill inte ha vänner och tjejen försökte jag bli vän med men hon vill inte vara min vän utan försöker bli vän med dem coola tjejerna. Vissa lektioner sitter jag ensam och ibland sätter jag mig med några andra tjejer, men vi pratar aldrig, då vi inte har något att prata om och när jag väl säger något till dem så svarar dem kort och fortsätter inte prata längre. Jag är extremt trött på detta. Jag går Naturlinjen. Vill gå denna linjen. Har för övrigt vänner utanför skolan och kan lätt skaffa nya förutom i just skolan. 

J


   
Citera

Jag känner likadant, men jag går trean på natur.


   
SvaraCitera

Surigt Ledsen Låter inte alls någe kul...Tiden har passerat månaderna och inge har ändrats? Om ni skulle bli polare rå, skulle ni trivas med varran? Kanske skulle det hittas sånna som vill snacka ifrån andra klasser?
   När jag skolade måleri mitt första år så försvann alla vänner ifrån klassen av olika anledningar och de som var kvar var sin egna lilla grupp.. Men sedan så blev jag polare med nårra ifrån den andra klassen och det slutade gott tills jag bytte skola. Men det är en annan historia.
    Men det jag menar är om det finns gott folk i andra klassen som känns goa att hänga med? Funkar lite lättare att snacka med dom om det är en mindre skola men jaja... Sedan så kan det vara lättare att börja prata med en person om det är en stor grupp för det må bli lättare att hänga med och komma in i gruppen med hjälp av den snubben.

Aja, Lycka till vaddafall och hoppas det löser sig va! Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:
Surigt Ledsen Låter inte alls någe kul...Tiden har passerat månaderna och inge har ändrats? Om ni skulle bli polare rå, skulle ni trivas med varran? Kanske skulle det hittas sånna som vill snacka ifrån andra klasser?
   När jag skolade måleri mitt första år så försvann alla vänner ifrån klassen av olika anledningar och de som var kvar var sin egna lilla grupp.. Men sedan så blev jag polare med nårra ifrån den andra klassen och det slutade gott tills jag bytte skola. Men det är en annan historia.
    Men det jag menar är om det finns gott folk i andra klassen som känns goa att hänga med? Funkar lite lättare att snacka med dom om det är en mindre skola men jaja... Sedan så kan det vara lättare att börja prata med en person om det är en stor grupp för det må bli lättare att hänga med och komma in i gruppen med hjälp av den snubben.

Aja, Lycka till vaddafall och hoppas det löser sig va! Glad

Det är en stor skola, tyvärr. De jag vill prata med går andra linjer och har egna vänner. :(. Men tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

95jonpet:
Jag känner likadant, men jag går trean på natur.

Har du inga bänner alls som mig? Hur gör du när ni ska labborera? Hur gjorde du på idrotten? För om det skulle varit att man bara lyssnade på läraren så skulle de vara okej, men vi labborerar och sånt ju så man har ingen att vara med...


   
SvaraCitera

lillsen10:

Har du inga bänner alls som mig? Hur gör du när ni ska labborera? Hur gjorde du på idrotten? För om det skulle varit att man bara lyssnade på läraren så skulle de vara okej, men vi labborerar och sånt ju så man har ingen att vara med...

Ok. Det är inte så illa för mig, det är mest att alla är så falska och utnyttjar mig. När de inte behöver min hjälp svarar de inte ens på sms och liknanade.Vilken skola går du på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

95jonpet:

Ok. Det är inte så illa för mig, det är mest att alla är så falska och utnyttjar mig. När de inte behöver min hjälp svarar de inte ens på sms och liknanade.Vilken skola går du på?

Vill helst inte säga skola.. Men en kommunal skola i lund


   
SvaraCitera

lillsen10:

Vill helst inte säga skola.. Men en kommunal skola i lund

Ok. Trodde att det var mer av en stockholmsföreteelse för att vara ärlig. 


   
SvaraCitera

hade samma problem i början, började skola i december ist för hösten som alla andra, första och andra terminen umgicks jag med ingen. tredje året hade jag friends i alla kurser typ. det kommer med tiden bara man inte anstränger sig och tänker på det hela tiden


   
SvaraCitera

lillsen10:

Har du inga bänner alls som mig? Hur gör du när ni ska labborera? Hur gjorde du på idrotten? För om det skulle varit att man bara lyssnade på läraren så skulle de vara okej, men vi labborerar och sånt ju så man har ingen att vara med...

Att lärarna låter eleverna själva välja grupper beror på att läraren cill göra det lätt för sig. Prata med din mentor om det här, att du inte har någon att välja när ni ska välja grupp/par själva och det vore bra för dig om läraren gjorde grupper och par. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Att lärarna låter eleverna själva välja grupper beror på att läraren cill göra det lätt för sig. Prata med din mentor om det här, att du inte har någon att välja när ni ska välja grupp/par själva och det vore bra för dig om läraren gjorde grupper och par. 

Jag har pratat med min mentor om det, men tycker lite att det är lärarens ansvar om dem ser att någon sitter ensam tex. ?


   
SvaraCitera

lillsen10:

Jag har pratat med min mentor om det, men tycker lite att det är lärarens ansvar om dem ser att någon sitter ensam tex. ?

ja, precis. säg till mentorn att du vill att hen informerar lärarkåren om att lärarna bör göra grupper för du har ingen som väljer dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

ja, precis. säg till mentorn att du vill att hen informerar lärarkåren om att lärarna bör göra grupper för du har ingen som väljer dig

Okej! Ska. Tackar 🙂


   
SvaraCitera

- Rita en sol utanför skolan, hade det på grundskolan så kom folk o hämta folk som inte hade nån o va med. 

Eller sök kontakt själv bara, tvinga dom o va med dig! 😀


   
SvaraCitera

Fortsätt försöka och visa att du vill ha kontakt. Sen brukar det bli bättre efter ett tag när man lär känna varandra mer. Sen kan du väl fortsätta ha kontakt med din vän som bytte. 


   
SvaraCitera