Aviseringar
Rensa alla

Inga vänner


Ämnesstartare

Ville bara höra om det bara är jag på det här forumet som inte har någon att umgås med på fritiden. Man har ju ytliga kontakter i skolan, klasskamrater och en och annan lärare som låtsas bry sig om mig. 

Ibland känner jag helt enkelt inte för att leva,  och att mina klasskompisar skickar snaps när de har kul med sina kompisar på fritiden gör inte saken bättre. 


   
Citera

Du är inte den enda, känner precis som du ibland. :'(


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Hårt när det är så men ja du e ju inte själv om det. 


   
SvaraCitera

jag har varit länge i din situation


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur länge?  Har varit såhär för mig sen slutet av 4e klass.  

BlomkålsPaprika:
jag har varit länge i din situation


   
SvaraCitera

Har känt likadant sen i somras, vet att det kanske inte är lika länge som du, men vill bara att du ska veta att om du vill prata är det bara att skicka ett meddelande.


   
SvaraCitera
mynona

Jag har nog i hela livet varit i ungefär samma situation: jag har alltid haft en handfull riktiga vänner, men de har alltid bott så långt bort att jag bara kunnat träffa dem några få gånger per år. I skolan har jag alltid bara haft "nu-tar-vi-oss-genom-lektionen-bekanta", dvs de nödvändiga sociala allierade man måste ha för att klara sig igenom det hela. Så man kan väl säga att jag alltid vänner, men ändå aldrig riktigt haft någon att umgås med på fritiden eftersom jag kunnat träffa dem så sällan. Det blir bättre! Man kan flytta. Jag hoppas jag kan flytta dit jag känner människor och få ett socialt liv. Men jag förstår dig. Jag får ofta panik när jag blir påmind om andras hektiska festande nöjesliv - jag får panik och tänker snabbt på något annat, jag vill inte bli påmind om det. Men det blir bättre. 


   
SvaraCitera

Har inte hade inte så mycket vänner mellan 4:e och 2:a ring men 3-4:e ring har jag haft några att umgås med, på fritiden också om jag så velat. Dock är det bra jag som frågar dem om man kan umgås.


   
SvaraCitera

Har väl vart lite till och från, var lite svårt med kompisar 2-3an i grundskolan också.


   
SvaraCitera

Förstår dig, jag har vänner men har börjat fundera och på senaste är det mestadels bara jag som hör av mig till dom och frågar om man ska hitta på något.. Undrar om det är mig eller dom det är fel på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pepsi_guy:
Förstår dig, jag har vänner men har börjat fundera och på senaste är det mestadels bara jag som hör av mig till dom och frågar om man ska hitta på något.. Undrar om det är mig eller dom det är fel på

Är så för mig med, eller var så för mig. Har tappat intresset för att fråga folk om de vill umgås för jag brukar alltid få en dålig ursäkt tillbaka, ändå så ser jag dem när de frågar andra om de vill umgås och man blir ju riktigt ledsen.


   
SvaraCitera

Lazarus:

Hur länge?  Har varit såhär för mig sen slutet av 4e klass.  

sen början/mitten av 3an, typ 1-1,5 år alltså


   
SvaraCitera