Aviseringar
Rensa alla

Ingen hemma än.


Ämnesstartare

mediakatt:

Om du är sexton är det väl helt rimligt att dina föräldrar antar att du kan se till att få i dig mat på egen hand.

De ska dock se till att det finns mat hemma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

De ska dock se till att det finns mat hemma.

"Inget ätbart hemma nästan" är ju faktiskt en annan sak än "inget ätbart överhuvudtaget hemma".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

"Inget ätbart hemma nästan" är ju faktiskt en annan sak än "inget ätbart överhuvudtaget hemma".

Nu vet vi ju inte om hon menade att det endast finns jäst och isglass eller om det faktiskt finns lite mat som hon inte tycker om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nu vet vi ju inte om hon menade att det endast finns jäst och isglass eller om det faktiskt finns lite mat som hon inte tycker om.

Skriver hon ätbart så antar jag att hon menar saker som faktiskt är att betrakta som mat, inte bara teoretiskt ätbara. Om hon nu enbart har jäst och isglass hemma så är det ju dåligt, men då är det väl vettigare att klaga över det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Skriver hon ätbart så antar jag att hon menar saker som faktiskt är att betrakta som mat, inte bara teoretiskt ätbara.

Det är ju inte bara mat som är ätbart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det är ju inte bara mat som är ätbart.

Nej, men varför påpeka att det faktiskt finns saker som är ätbara om man menar svartpeppar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Nej, men varför påpeka att det faktiskt finns saker som är ätbara om man menar svartpeppar?

Bristande tankeverksamhet pga lågt blodsocker kanske.
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Bristande tankeverksamhet pga lågt blodsocker kanske.

Kanske. Tycker helt oavsett att det verkar jävligt gnälligt att klaga på att ens föräldrar inte kommer hem och gör mat åt en när man är sexton.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Var är dina föräldrar? 🙁

De var bara ute. Sa inte ens förlåt eller något.

Macktorsken:

Säg till dom när dom kommer hem!!!

Mmm jag gör det varje gång, men sen händer det igen.

HEMLIGHETSFUL:

Händer mig hela tiden, och jag är utbytesstudent, så vågar ju inte bara gå och rota i kylskåpet hur som helst. Sen har vi ingen mat heller för den delen, så det är inte mycket att rota runt bland.

Ja, det är så jobbigt. [sad]

Harpyja:

Så är det hemma hos mig med. Fast ombytta roller, det är min pappa som inte äter för att jag aldrig kommer hem.

Säger du åtminstone att du inte kommer hem då?

mediakatt:

Om du är sexton är det väl helt rimligt att dina föräldrar antar att du kan se till att få i dig mat på egen hand.

Men då kan man väl förvänta sig att de hör av sig och säger att jag faktiskt ska fixa mat på egen hand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rebellsyster:

Men då kan man väl förvänta sig att de hör av sig och säger att jag faktiskt ska fixa mat på egen hand.

Om du väntar på att de ska komma hem för att kunna äta så kan du väl ringa dem och fråga?


   
SvaraCitera

Rebellsyster:

De var bara ute. Sa inte ens förlåt eller något.

Men ffs! Vart fan är världen på väg?:S

Rebellsyster:

Men då kan man väl förvänta sig att de hör av sig och säger att jag faktiskt ska fixa mat på egen hand.

Inte direkt så att klockan är mitt i natten...du kunde väl ringt dem när du började undra vart de tog vägen? Inte så svårt att ringa en efter en pizza eller gå till ica och köpa en köttbit för att ta med hem och steka...

Du är vuxen innan du vet ordet av, lika bra att du lär dig ta hand om dig själv så for som möjligt:)

Menar inte att vara dryg, men lite "ansvar" måste man fan kunna ta:P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hixaren:

Inte så svårt att ringa en efter en pizza eller gå till ica och köpa en köttbit för att ta med hem och steka...

Sextonåringar har sällan någon inkomst.


   
SvaraCitera

isola:

Sextonåringar har sällan någon inkomst.

Whaat?:P Nä jag vet väl att de flesta sextonåringar inte jobbar heltid direkt...Men däremot brukar man kanske jobba någon helg ibland och kanske få sitt studiebidrag. Det är en femtiolapp det handlar om...


   
SvaraCitera

Rebellsyster:

Mmm jag gör det varje gång, men sen händer det igen.

Säg att dom är dåliga föräldrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hixaren:

Whaat?:P Nä jag vet väl att de flesta sextonåringar inte jobbar heltid direkt...Men däremot brukar man kanske jobba någon helg ibland och kanske få sitt studiebidrag. Det är en femtiolapp det handlar om...

Alla sextonåringar har verkligen inte jobb, vilken värld lever du i? Det är inte ens alla sextonåringar som får sitt studiebidrag i handen.


   
SvaraCitera