Aviseringar
Rensa alla

Ingen hunger...


Ämnesstartare

Jag är en tjej på 18 år som haft ätstörningar i 1½ år. Under denna tid har jag haft anorexi/ortorexi/inte normalt förhållande till mat i ca 1 år. Resten av tiden har jag ätit lite och ibland ätit massa, eller mer än vad jag brukar (omkring 2000.)
Den perioden (sistnämnda) har för mig varit hemsk och jag har haft otrolig ångest och gått upp massa i vikt. För två veckor sedan fick jag nog och har istället ätit som förut (500-800 om dagen..) Jag har samtidigt tränat 3 ggr i veckan plus styrka 2 ggr per vecka, rört på mig minst 1 timme om dagen. Jag vet att jag äter för lite men jag känner ingen hunger och vet inte vad jag ska göra... Jag är istället trött nästan hela tiden och efter träningen blir jag superpigg och inte alls hungrig. Jag blir mer äcklad av att ens stoppa i mig något. Måste jag äta något ändå? Hur mycket borde jag få i mig om dagen (är 1,67 lång och vet ej vad jag väger då jag inte vågar ställa mig på vågen - skulle gissa på kanske 54.)


   
Citera
Ämnesstartare

josi89:

Måste jag äta något ändå?

självklart!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

josi89:

(är 1,67 lång och vet ej vad jag väger då jag inte vågar ställa mig på vågen - skulle gissa på kanske 54.)

alltså jag vet inte... jag är längre än dig och väger mindre, samtidigt som att jag äter och är glad...

men ja du borde nog äta mer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

niljon:

alltså jag vet inte... jag är längre än dig och väger mindre, samtidigt som att jag äter och är glad...

det var väl onödigt.. [shake]


   
SvaraCitera

niljon:

alltså jag vet inte... jag är längre än dig och väger mindre, samtidigt som att jag äter och är glad...

Du borde nog äta lite mer också. [rolleyes]


   
SvaraCitera

josi89:

Jag vet att jag äter för lite men jag känner ingen hunger och vet inte vad jag ska göra... Jag är istället trött nästan hela tiden och efter träningen blir jag superpigg och inte alls hungrig. Jag blir mer äcklad av att ens stoppa i mig något. Måste jag äta något ändå?

Ja du måste äta!
Om man äter väldigt lite/inget alls ställer typ kroppen in sig på det så att man inte blir hungrig[n]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Avocado:

det var väl onödigt..

Precis vad jag tänkte när jag såg det... [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avocado:

det var väl onödigt..

Nej? viktiginfo.se liksom

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

josi89:

vågen

Alltså snälla, FOLK BORDE SLUTA VÄGA SIG!

bara man är nöjd med sig själv så är det ju bra - skit i vågen ffs!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum PLUS/Mat och Dryck


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

niljon:

bara man är nöjd med sig själv så är det ju bra - skit i vågen ffs!

ja, det är just det. jag är inte nöjd med mig själv. jag vill inte veta vad jag väger då jag vet att jag skulle bli så deprimerad. för mig spelar siffran roll, men såklart att hur kroppen ser ut är mest väsentlig - och den är jag allt annat än nöjd med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

josi89:

för mig spelar siffran roll

Det är bara ett nummer, så jävla oviktigt egentligen. släng ut vågen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur man ser ut är viktigare än sin vikt.. tycker jag iallafall [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag känner aldrig hunger jag heller.
Jag kommer på att det kanske vore smart med lite mat ungefär när jag håller på att svimma... Jag tänker aldrig på det annars.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera