Aviseringar
Rensa alla

Ingen malware på Ungdomar.se!


Ämnesstartare

Hej! Som du kanske har märkt har Ungdomar.se blockats av en rad webbläsare på grund av misstänkt malware (skadlig programvara). Det verkar bero på en flashbanner som vi la upp igår. Vi har i alla fall plockat bort bannern nu, scannat hela databasen och inte hittat något skadligt alls. Det är alltså helt ofarligt att besöka sajten och förhoppningsvis försvinner blocken snart.

För säkerhets skull rekommenderar vi ändå att du kör en virusscan på din egen dator, det skadar aldrig (även om chansen är mycket större att du fått eventuellt skit från någon annan sajt än UM)!


Uppdatering: Det verkar som att blocken är borta nu. Felet låg inte hos oss eller i bannern vi laddade upp, utan hos OpenX (som är det annonssystem vi, och många andra sajter, kör). Vi har i alla fall gjort en uppgradering nu och tagit bort en del element för att det inte ska hända igen. Men som sagt: Det finns ingen skadlig programvara på sajten! Glad


   
Citera
Kudhos

Apple masterrace! Aldrig behöva oroa mig för virus!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men får alltid upp varningen även om jag klickar "gå in på egen risk" huhuhu

vill sluta varnas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas: Det verkar bero på en flashbanner som vi la upp igår.

Det är inte så att det följde med några trackingcookies med den bannern som kanske ligger kvar trots att ni scannat? Inte för att chrome brukar blockera sidor för tracking cookies (majoriteten av sidor innehåller väl sådana, fick varning för det på var och varannan sida när jag använde norton) tror jag, men måste ändå fråga.

loquor: men får alltid upp varningen även om jag klickar "gå in på egen risk"

Samma här.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Det är inte så att det följde med några trackingcookies med den bannern som kanske ligger kvar trots att ni scannat? Inte för att chrome brukar blockera sidor för tracking cookies (majoriteten av sidor innehåller väl sådana, fick varning för det på var och varannan sida när jag använde norton) tror jag, men måste ändå fråga.

Nej, problemet är inte relaterat till cookies.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loading.se har tydligen samma problem 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Coca-Cola:
loading.se har tydligen samma problem 😀

Problemet ligger inte, som vi först trodde, i vår banner utan hos OpenX (annonssystemet vi, och antagligen även Loading, använder). Vi håller på att uppdatera systemet nu!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hmmm

ej fått ngn varning Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har iofs addblock aktiverat här. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: har iofs addblock aktiverat här. Rodnar

Har jag också men jag fick också en varning när jag skulle hit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Coca-Cola:

Har jag också men jag fick också en varning när jag skulle hit.

hmmm

vilken webbläsare haru 

jag kör chrome


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blocken verkar vara borta nu.


   
SvaraCitera

why.gif
Fixat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lennie87:
why.gif
Fixat

Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: vilken webbläsare haru

Firefox.


   
SvaraCitera