Aviseringar
Rensa alla

Ingen mening med livet


Ämnesstartare

jag är så otroligt less på den värld vi lever i, jag är 16 år. livet så orättvis och hemsk,
 vi människor har förstört så mycket och det blir bara mer. Jag tror att jorden är mot sitt slut (vilket folk har trott länge) hur kan man lära sig att ignorera allt som dom flesta gör? Jag tror/hoppas att jag lever till 35, och vad har jag gjort då? Jo pluggat stressat haft ångest jobbat, vilken framtid?


   
Citera

d går över

har du precis slutat nian elr? 


   
SvaraCitera

nä.

men försök att ha kul så gott det går så kanske din syn ändras med tiden Söt


   
SvaraCitera

Tänker lika som du och alla i min närhet vet att jag lever för dem, så du är inte ensam
Livet är så meningslöst att det är lika meningslöst att dö, dessutom är det så vackert ute och det är så skönt att må bra att man orkar stå ut
så... Stå ut<3


   
SvaraCitera

livet suger ibland men man kan njuta av asmycket saker (om man försöker lite) samt skratta tills man får ont i kroppen vilket jag finner underbart.

försök plugga/arbeta med något du tycker är intressant + du behöver inte ignorera världen vi lever i, engagera dig.


   
SvaraCitera

livet är i grunden "meningslöst" ja, man kommer inte få ett pris när man levt klart eller dylikt, den mening som dock finns bör väl vara att må så bra som möjligt, för det är ju bra att må bra? 🙂 det skapar utrymme för att göra vad man vill av sitt liv.. nästan allt som någon annan människa har gjort kan även du göra även fast du kanske inte tror det... men livet är långt och blir exakt vad man gör det till, jag tänkte som du när jag var yngre och det mesta var svart men nu mår jag bra och är glad. Glad

men ja det finns enormt mycket apkasst men man kan nog bygga något åt sig sj o de man gillar.


   
SvaraCitera

Fyrtiotvå. Just saying. Cool


   
SvaraCitera

Det finns massor med människor som jobbar med att förhindra att naturen blir så förstörd, media visar ibland för överdrivna bilder och ibland för underdrivna bilder. Du behöver inte oroa dig att jorden tar slut, iallafall inte under din livslängd. den tar kanske slut om 150-300 år och då lever inte du iallafall, men ta hand om jorden för dina barn och barnbarns skull. 🙂
Meningen med livet är att man ska må bra och va glad. 


   
SvaraCitera

froggygog:
Fyrtiotvå. Just saying. Cool

jag förstår inte grejen med 42


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

meningen är att överleva för att skapa en avkomma. inte svårare än så inte roligare heller.


   
SvaraCitera
disney

gammalumare:
Tänker lika som du och alla i min närhet vet att jag lever för dem, så du är inte ensam
Livet är så meningslöst att det är lika meningslöst att dö, dessutom är det så vackert ute och det är så skönt att må bra att man orkar stå ut
så... Stå ut<3

Du är klok! Tack för dessa ord, snubblade bara förbi dem men är glad för det.


   
SvaraCitera

Livet blir bara meningslöst om man misslyckas i det. Man måste kämpa för att inte faila.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Attitydinkontinent:

jag förstår inte grejen med 42

.. det är för att du inte har läst boken där det nämns Tumme upp


   
SvaraCitera

Hmm...


   
SvaraCitera

disney:

Du är klok! Tack för dessa ord, snubblade bara förbi dem men är glad för det.

tack & skönt att höraHjärtaHjärta


   
SvaraCitera