Aviseringar
Rensa alla

Ingen mens och illaluktande flytningar


decemberbarn:

en jag känner mis så himla liten och omogen

Du borde försöka identifiera dig själv med något annat än din mens. Dvs, du är inte din mens, och din mens är inte du. Det kvittar när din mens kommer, du kommer att vara precis samma person som förut.

Men jo, det är normalt att nojja, och jo, det är normalt att den kommer sent.


   
SvaraCitera

decemberbarn:

men inte kul när man inte kan känna sig säker ifall att andra ska känna lukten. Dansen är inte lika rolig längre för att jag hela tiden tänker på det :/

Det är väl när du fått mens du kommer oroa dej för att andra ska känna lukten [tard]
Annars borde du vädra om det luktar instängt, det är förmodligen svamp.


   
SvaraCitera

Oroa dig inte, du är 14 år, det är inte ovanligt att man får den senare vid 15-16 års ålder. Dessutom ska du inte vara orolig över din vikt om du är sund och hälsosam. Man kan inte räkna ut BMI efter vuxenskalan när man är 14 år och växer och förändras i kroppen. Om du äter normalt kommer du att öka i vikt när du väl kommer in i puberteten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_Paradox_:

Det är väl när du fått mens du kommer oroa dej för att andra ska känna lukten

Tro mig, det luktar


   
SvaraCitera

decemberbarn:

40 kilo, är 158 lång och tränar 12 timmar i veckan.

Wtf.


   
SvaraCitera

Hej, förstår dig!
De illa luktande flytningarna kan vara tecken på att du ska ha mens, ca ett halv år innan jag fick det hade jag as mycket flytingar och dom lukta lite skumt. Så oroa dig inte över det!

Tänk inte så mycket på det, den kommer aldrig då!
Det kommer bli bra, när du väl fått den kommer du aldrig mer villa ha den, ;p


   
SvaraCitera

decemberbarn:

men man känner sig inte så kul när man inte får det heller :/ tro mig

Så känner de flesta innan..
Men det känns jobbigare att ha det, bara så du vet.
Och för skjutton flicka, ÄT UPP DIG![surprised]


   
SvaraCitera

decemberbarn:

Alla som har det säger att jag har tur att jag inte fått det ännu, men det har jag inte. Känns hemskt.

Det är inte onormal eller farligt att du inte fått din mens än. Jag vet att det är jobbigt, tyckte också det när jag var fjorton och inte hade fått den än.
Men den kom, och nu önskar jag att jag sluppit den längre.
Så länge du inte tror att det är något fel på din kropp som gör att du inte får den så tycker jag att du ska chilla.
Om den fortfarande inte kommit när du är runt sexton så bör du dock kolla upp det.

decemberbarn:

på sista tiden har de börjat lukta illa, som en stickande lukt.

Kan vara svamp, eller annat. Obalans kanske. Försvinner det inte bör du gå till en läkare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pegamixel:

Och för skjutton flicka, ÄT UPP DIG!

Har försökt göra det, ätit hur mkt som helst, ätit onyttigt, ätit nyttigt. ingen funkar XD


   
SvaraCitera

decemberbarn:

Har försökt göra det, ätit hur mkt som helst, ätit onyttigt, ätit nyttigt. ingen funkar XD

Gör inget, när du blir 20 så kommer det jämna ut sig. Så blev det för mig. gick upp typ 15 kg. Fast jag går ner igen, skillnaden nu är att jag ökar i muskelmassa.


   
SvaraCitera