Aviseringar
Rensa alla

Ingen motivation till att göra skolarbete! HJÄLP!


Ämnesstartare

Jag sparar alltid läxor och prov till kvällen före, vilket resulterar att jag får panik för att jag inte kan någonting, för att tiden inte räcker till och hela faderullan. Jag sparar alla läxor så när jag sen måste göra dom har jag en hel hög framför mig.

Går en plugglinje och måste därför jobba ganska mycket hemma, men hur får jag motivation till att plugga? Sätter mig ju hellre vid datorn och kollar på bloggar och lyssnar på musik.
Hur gör ni för att ta tag i ert skolarbete innan ni gör något annat? Sätter ni typ upp regler, sitt inte vid datorn innan ni gjort bort allt arbete osv? [blush]

Haha, vilka jävla i-landsproblem jag har[censur]

TIPS?! =D[sad]

*posthuuuunter*[party]


   
Citera
Ämnesstartare

känner igen det där, ända sättet att lösa det är att göra det direkt. trotts att man inte är ett dugg motiverad

fast jag plugga iof aldrig[ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

känner igen det där, ända sättet att lösa det är att göra det direkt. trotts att man inte är ett dugg motiverad

fast jag plugga iof aldrig

Ge mig reeeeeeeeegler!! kan inte slita mig från datorn och ta tag i det![cry][cry][cry]jobbar bäst under press!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

d är bara att göra d lata människa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tygskor:

Ge mig reeeeeeeeegler!! kan inte slita mig från datorn och ta tag i det![cry][cry][cry]jobbar bäst under press!

om du jobbar bäst under press är det ju bra att skuta upp det [crazy]

nä men skit i datorn och plugga direkt istället så kan du belöna dig med den efteråt[y]

jag har ingen aning


   
SvaraCitera

Gör regler åt dig själv då, t.e.x. att du ska ha gjort skolarbetet exakt en vecka INNAN inlämningen. Berätta om detta för dina föräldrar så kan de påminna dig så att du itne bara skiter i det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Elin:

Gör regler åt dig själv då, t.e.x. att du ska ha gjort skolarbetet exakt en vecka INNAN inlämningen. Berätta om detta för dina föräldrar så kan de påminna dig så att du itne bara skiter i det.

Om man inte har en vecka på sig då[blush]


   
SvaraCitera

tygskor:

Om man inte har en vecka på sig då[blush]

Ta fyra dagar innan då, bara det inte är dagen före!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ser inget problem med att göra saker kvällen innan, fick bra betyg ändå. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad jag tror är viktigast är att hitta just ditt eget sätt som är bäst att plugga på som både funkar men som också gör ditt pluggande mindre tröttsamt.
Alla lär sig inte på samma sätt, som du säger så upplever du att du jobbar bäst under stress men du väntar ändå för länge med det så du hinner inte äns med det som ska göras.

Så vad jag iaf tror att du måste göra är att hitta den där "gränsen" där du känner att du har den där läta stressen på dig som du känner gör ditt pluggande bättre eller mer effektivt samtidigt som du får nog med tid att göra det på.

Otroligt svårt att ge regler åt en annan hur dom ska plugga då inte allt funkar för alla.
Jag t.ex. har allt mer kommit in i det att få allt gjort så snabbt som möjligt så jag har tid för annat efteråt.
Men har aldrig varit i behov utav regler eller nåt, jag gör det bara automatiskt så att säga.

En sak som dock är otroligt viktig för alla som pluggar är väll ändå att man måste ha ett bra ställe att arbeta på.
dvs. Ha bra belysning, ha en ljudnivå som du kan koncentrera dig i men ändå är bekväm med (behöver inte vara dödstyst), ha ett ordentligt bord eller nåt så du har plats med allt du behöver för att just plugga.

Blev en liten Wall of Text här men läs om du orkar [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Casull:

Blev en liten Wall of Text här men läs om du orkar

Jodå, det är sant. Men det är själva motivationen jag saknar, måste som vara tvingad att göra det. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Been there, am there.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tygskor:

Hur gör ni för att ta tag i ert skolarbete innan ni gör något annat?

Jag kan väl inte säga att jag har så överdrivet mycket att göra nu. Men det är en del tycker iaf jag. Och jag känner också att jag inte orkar plugga, jag vill bara göra det jag känner för och ta det lugnt.

Jag ska nog ta och plugga lite senare idag, och snart är det ju lov så det är ju en sak att se fram emot.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tygskor:

Jodå, det är sant. Men det är själva motivationen jag saknar, måste som vara tvingad att göra det.

Haha [bigsmile]

Men har du provat att plugga på nåt annat vis då?
Kanske du har tappat just motivation för att du gör det på fel sätt ändå så det blir bara en enda lång plåga så fort du tänker på att göra det och då är det väll lätt att tappa motivationen.

Visst jag säger inte att plugga är det roligaste man kan göra, det tycker inte jag heller [bigsmile]
Men man kan göra det mindre odrägligt iaf.

Skulle råda dig till att försöka att prova olika tider att plugga på och under olika förhållanden.

Sen kanske du kan ta kontakt med skolans SYO tant/gubbe, dom ska väll kunna ge råd om Studietekniker och så. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ha böckerna framme.


   
SvaraCitera