Aviseringar
Rensa alla

ingen pappa läängre


Ämnesstartare

min pappa gift om sig och ja klarade inte av att gå på bröllopet, hans svar blev " du har ingen pappa längre, du får inte kalla mig pappa och jag vill aldrig mer träffa dig"

vet inte hur ja ska reagera o skulle vara tacksam för andras åsikter [y]


   
Citera

Skit i han då, han kommer troligtvis ändå komma tillbaka o säga förlåt.

Så hade jag gjort iallafall, sen vet jag ju inte hur din familj är osv.


   
SvaraCitera

Infantilt av din pappa, att säga så. Förklara för honom hur du känner på ett sansat vis.

Varför klarade du inte av att gå på bröllopet? Känner du ovilja mot människan han gifter sig med, eller vad? Berätta! Vi behöver mer bakgrund. Vilka stridigheter finns bakom detta? Eller är din pappa bara fem år gammal?


   
SvaraCitera

skit i honom.. han är ju störd


   
SvaraCitera

Skit i den fittan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Berätta! Vi behöver mer bakgrund.

han träffade henne för ett år sen, hon är 15 år i huvudet. kallar mig o min syster tjock, säger att min bror har adhd/dysse ( till hnm ). in princip bestämmer hon över min pappas utkomster när det kommer till hans egna barn, dvs, jag är 16 år, får (pga henne) 500 kr i månaden, mitt studiebidrg på står hon att hon o pappa ska ha ha för att ja ska betala av allt min pappa nånsin betalat till mig under min uppväxt eftersom jag nu är "vuxen", fan måste jag säga mer ? [crazy][crazy]

Stereotyp:

han kommer troligtvis ändå komma tillbaka o säga förlåt

ja antagligen men ska ja bara tillåta det då ? /:


   
SvaraCitera

mattissh1995:

ja antagligen men ska ja bara tillåta det då ? /:

Nej det ska du inte, du får berätta för din pappa hur du känner och vad du tycker om hur du ska hantera pengar osv.

Om han ändå struntar i vad du tycker o känner så verkar han ju inte mycket att ha ändå så då struntar du i han bara.

Han kommer nog ångra sig.


   
SvaraCitera

Han ville troligtvis att du ska komma på hans bröllop, och har råkade säga dumma saker för att han blev besviken. Men det är ju så klart fel av honom.

Jag tycker du skulle ha gått på bröllopet, inte för hennes skull, utan för din pappas skull.

Hon har ju ingenting med dina pengar att göra, det är din pappa. Vad hon säger spelar ingen roll. Men fram tills att du är arton kommer din pappa att kunna ha hand om dina pengar. (Varför tar inte din mamma hand om det?)

Köper din pappa saker till dig? Du "tjänar" 1050:- kronor varje månad genom att gå i skolan, dessa ska du kunna spendera själv alternativt att din far spenderar dem på dig.
(Jag hade aldrig mitt studiebidrag själv fram tills jag blev arton, jag fick istället saker av min mamma.)
Hennes sätt att resonera att du ska betala tillbaka kostnader sen du är liten är ju sjukt, det är han som skaffat barn, då får han minsann försörja det också.


   
SvaraCitera

Du vet vad du måste göra.

Image


   
SvaraCitera

nackskott


   
SvaraCitera
Bakric

Grief:

(Jag hade aldrig mitt studiebidrag själv fram tills jag blev arton, jag fick istället saker av min mamma.)
Hennes sätt att resonera att du ska betala tillbaka kostnader sen du är liten är ju sjukt, det är han som skaffat barn, då får han minsann försörja det också.

Jag är sexton och det är precis samma för mig.
Jag behöver inte betala påfyllning till mobilen (ca. 50 spänn per månad i snitt), får för det mesta bensin till moppen, har fått AM-kortet och utbildningen betald, ska bli desamma med bilkörkortet (bilen får jag kanske skaffa själv dock) får de mesta jag vill sponsrat till viss del (speltid till wow, reservdelar, instrument mm.) och dessutom lever hela familjen (jag, mor å lillasyster) på änkepension, styvfarsans livförsäkring och något sorts försäkringsbidrag eller liknande som ska kunna försörja familjen tills min lillasyster är 18 (eller kanske det var 21?) så jag tycker det är rimligt att jag inte får pengarna i näven.
Men eftersom både han och hon beter sig så så är det väl bara ignorera det tills vindarna vänder? Din relation till farsan verkar ändå inte ha varit helt hundra.


   
SvaraCitera

Fy fan vilken omogogen förälder. Du behöver inte honom. Jag förstår om det känns jobbigt. Men en sån elak människa klarar man sig bättre utan!


   
SvaraCitera

Han är en idiot. Låt det inte det göra dig bitter och olyckliga hela livet bara. DEt är det viktigaste [y]

åh gud, det är ju nästan upphetsande [rolleyes]


   
SvaraCitera

mattissh1995:

på står hon att hon o pappa ska ha ha för att ja ska betala av allt min pappa nånsin betalat till mig under min uppväxt eftersom jag nu är "vuxen", fan måste jag säga mer ? [crazy][crazy]

Förklara för din pappa att hon beter sig som ett arsel, ett ointelligent sådant. Med finare ofc ofc.

mvh hjälpen


   
SvaraCitera

Känner så väl igen situationen från min bekantskapskrets. Hade en polare som tillsammans med sin yngre bror fick göra avkall på mycket när farsan deras skaffade sig en ny fru. Farsan hade ett par skogsmiljoner på kontot men dom fick ö.h.t inte åka på resor längre, tvungna att sluta med motorsport och en del annat. Längre fram så styrde frun huruvida dom fick vistas vart i huset dom ville vid olika klockslag. Dom fick i stort sett gå ut ur rummet när dom skulle ut någonstans eller ta något käk, och då var dom 17 resp 14 år.

Förhållandet höll såklart inte. och detta främst för att det visade sig att hon var psykiskt sjuk (no shit) och gick runt och blandade smärtstillande med alkohol. Det är alltid svårt att råda när det kommer till vardagssituationer likt dessa då man bara får ta del av en sida i dramat. Men, hade jag vart i dina skor hade jag satt ner foten direkt. Verkar hon inte vara kompromissvänlig så får du göra bedömningen om det är värt att distansera sig från din far eller inte. Personligen hade jag pekat fingret åt gubbfanskapet om han nu sagt något sådant till mig, förutsatt att du inte är i beroendeställning av honom. Hur ser det ut med din mor förresten? Vart är hon i bilden?


   
SvaraCitera