Aviseringar
Rensa alla

ingen sladd


Ämnesstartare

patrick bateman:

kanske inte är bra väl? är ju inte bra att ha datorn på hela tiden tex

Det rör sig om så fruktansvärt lite ström i förhållande till datorns strömförbrukning så...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Det rör sig om så fruktansvärt lite ström i förhållande till datorns strömförbrukning så...

det låter ju bra

då kanske jag borde sluta oroa mig [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

är ju inte bra att ha datorn på hela tiden tex

Fel. Vem har lärt dig något så dumt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Fel. Vem har lärt dig något så dumt?

försök inte lura mig

jag är inte helt ovan med datorer och skit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

försök inte lura mig

jag är inte helt ovan med datorer och skit

Tror du på fullaste allvar att en dator mår dåligt av att vara igång 24/7? Isf tror du fel. Och nej du är knappast ovan datorer, till och med 5åringar idag är van datorer. Det betyder inte att man kan nånting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Tror du på fullaste allvar att en dator mår dåligt av att vara igång 24/7? Isf tror du fel. Och nej du är knappast ovan datorer, till och med 5åringar idag är van datorer. Det betyder inte att man kan nånting.

är inte ovan men kan inte mycket om dem

yes jag tror inte det är bra. är det bra att ha lampan på 24/7`allt tar ju ström och datorn blir överhettad

jag märker ju på sommaren efter 7 timmar att den blrjar koka

datorn behöver som allt lite vila


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

datorn blir överhettad

Då har du för dålig kylning, eller en dålig miljö för din dator. Värmeproblemet har inget med tiden att göra, temperaturen ökar inte med tiden mer en några minuter efter uppstart.

Men ja, den drar ström såklart, och det kan vara dåligt för din räkning, men inte för din dator. Hur tror du internet skulle se ut om inte webservrarna stog igång dygnet runt?

patrick bateman:

datorn behöver som allt lite vila

En dator är inte ett levande ting och kan således inte "vila". Vad händer om du tänder och släcker en lampa många gånger, jo den går sönder. Varför? För upphettning, kylning, upphettning, kylning osv osv är inte bra för materialet. En dator är dock inte en lampa och är inte så känslig, men att tro att datorn "mår dåligt" av att utsättas för sådan behandling är idioti.

Lägg fram goda argument om du tror annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Då har du för dålig kylning, eller en dålig miljö för din dator. Värmeproblemet har inget med tiden att göra, temperaturen ökar inte med tiden mer en några minuter efter uppstart.

dålig miljö kan stämma

aristoteles:

Men ja, den drar ström såklart, och det kan vara dåligt för din räkning, men inte för din dator. Hur tror du internet skulle se ut om inte webservrarna stog igång dygnet runt?

nää inte för datorn men kostar ju pengar.

aristoteles:

Hur tror du internet skulle se ut om inte webservrarna stog igång dygnet runt?

inte den blekaste aning, finns bättre saker att veta

aristoteles:

En dator är dock inte en lampa och är inte så känslig, men att tro att datorn "mår dåligt" av att utsättas för sådan behandling är idioti.

så du kallar mig idiot? borde banna dig själv

kanske är du som är en idiot som inte fatta att vilagrejen var ett skämt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

så du kallar mig idiot? borde banna dig själv

kanske är du som är en idiot som inte fatta att vilagrejen var ett skämt

Jag är nöjd med utgången, ha det fint och hoppas du lärde dig nåt värdefullt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Jag är nöjd med utgången, ha det fint och hoppas du lärde dig nåt värdefullt!

hej svejs


   
SvaraCitera