Aviseringar
Rensa alla

Ingenting är roligt


Ämnesstartare

tråkigt. Jag brukar vara oseriös, men nu är jag nedstämd på riktigt.

När jag är oseriös känner jag att det gör saken lite värre.

Hade tänkt skriva lite längre, men orkar inte p.g.a. det känns så energikrävande. En orsak till denna nedstämdhet kan bero på att jag har blivit "beroende" av Facebook och Instagram. Känner ofta ett behov av att komma tillbaka dit. Kan någon hjälpa mig?


   
Citera
Ämnesetiketter

Vet inte riktigt vad jag ska säga tbh. Själv har jag det också tråkigt nuförtiden, brukade spela som fan men har tonat ner det lite och det finns typ ett hål nu som jag inte har fyllt med något. Läsa kan vara bra ifall man inte har något att göra.


   
SvaraCitera

Story of my life


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ber i efterhand om ursäkt för en lite slarvigt Intro.

Känns bra att hitta folk som håller med mig iallafall!

Den typ av tråkighet jag upplever är att känna att jag inte gör något vettigt. När jag spelar datorspel (är 16 år nu) brukar jag mest göra det bara p.g.a. det är en gammal vana sen tidigare. Har insett att det knappt går att få ett jobb av det eller något liknande och vill bryta den vanan. Anledningen till varför jag ens fortsätter spela beror på att jag känner mig pressad att jag på något sätt måste vara aktiv för att bli välkänd på de spelen. Spelet jag spelar idag är Minecraft (vet att det låter barnsligt) men tycker att det har börjat bli tråkigt och får inte ut något av det.
Mineraft är inget roligt spel helt enkelt, uppdateras sällan och ingen jag känner IRL kör knappt det längre. Jag borde nog också sluta med det, men hur?


   
SvaraCitera

QwertySalm:
Ber i efterhand om ursäkt för en lite slarvigt Intro.

Känns bra att hitta folk som håller med mig iallafall!

Den typ av tråkighet jag upplever är att känna att jag inte gör något vettigt. När jag spelar datorspel (är 16 år nu) brukar jag mest göra det bara p.g.a. det är en gammal vana sen tidigare. Har insett att det knappt går att få ett jobb av det eller något liknande och vill bryta den vanan. Anledningen till varför jag ens fortsätter spela beror på att jag känner mig pressad att jag på något sätt måste vara aktiv för att bli välkänd på de spelen. Spelet jag spelar idag är Minecraft (vet att det låter barnsligt) men tycker att det har börjat bli tråkigt och får inte ut något av det.
Mineraft är inget roligt spel helt enkelt, uppdateras sällan och ingen jag känner IRL kör knappt det längre. Jag borde nog också sluta med det, men hur?

Det är inget fel med att spela datorspel så länge det inte påverkar andra saker i livet för mycket.


   
SvaraCitera

Jag tänkte jag skulle börja kolla på sims för och lära mig rita paket, lådor, rum.. ja.. då kan de bli lite nytta av de. Minecraft tog jag mycket inspiration från miljöerna med och behöver inte gå in dit igen för det. Minecraft tröttnade jag också på precis som du när jag inte fattade hur länge man skulle bygga på hustak. Ville så gärna göra greveholm men strunt i det.  

Lycka till och hitta på något! 


   
SvaraCitera

QwertySalm:
tråkigt. Jag brukar vara oseriös, men nu är jag nedstämd på riktigt.

När jag är oseriös känner jag att det gör saken lite värre.

Hade tänkt skriva lite längre, men orkar inte p.g.a. det känns så energikrävande. En orsak till denna nedstämdhet kan bero på att jag har blivit "beroende" av Facebook och Instagram. Känner ofta ett behov av att komma tillbaka dit. Kan någon hjälpa mig?

Spelar dataspel och är ute och surfar på nätet också. Främst för att jag tycker det är skitkul och att jag tycker om att isolera mig från den verkliga världen och det sociala livet. 


   
SvaraCitera

Minecraft är nice om man kan spela det med andra och göra roliga saker tillsammans.

Jag känner igen mig i mycket av det du säger men är 22år gammal.


   
SvaraCitera

Har du något annat du brukar göra än att spela? Tänker om du kan ersätta spelandet helt med den sysslan i så fall.

Annars kan du alltid pröva nya spel där du kan hitta nya vänner 🙂 Då kanske det blir roligt att spela igen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jsvensson:
Har du något annat du brukar göra än att spela? Tänker om du kan ersätta spelandet helt med den sysslan i så fall.

Annars kan du alltid pröva nya spel där du kan hitta nya vänner 🙂 Då kanske det blir roligt att spela igen?

Ja, läsa böcker är något jag gör samt att se på underhållande klipp 


   
SvaraCitera

QwertySalm:
Ber i efterhand om ursäkt för en lite slarvigt Intro.

Känns bra att hitta folk som håller med mig iallafall!

Den typ av tråkighet jag upplever är att känna att jag inte gör något vettigt. När jag spelar datorspel (är 16 år nu) brukar jag mest göra det bara p.g.a. det är en gammal vana sen tidigare. Har insett att det knappt går att få ett jobb av det eller något liknande och vill bryta den vanan. Anledningen till varför jag ens fortsätter spela beror på att jag känner mig pressad att jag på något sätt måste vara aktiv för att bli välkänd på de spelen. Spelet jag spelar idag är Minecraft (vet att det låter barnsligt) men tycker att det har börjat bli tråkigt och får inte ut något av det.
Mineraft är inget roligt spel helt enkelt, uppdateras sällan och ingen jag känner IRL kör knappt det längre. Jag borde nog också sluta med det, men hur?

Hur mycket spelar du varje dag eller i veckan? Vare sig det är Minecraft eller annat


   
SvaraCitera

Same, det enda som inte får mig uttråkad är just nu drugs 


   
SvaraCitera

Känner som dig så du e nt ensam iafTrött


   
SvaraCitera