Aviseringar
Rensa alla

Ingenting funkar för min depression.


Ämnesstartare

Hej, har skrivit redan i november här, om min depression alltså. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. Men har gått på anti-depressiv tabletter sedan nov 2010. Men utan något som helst resultat. I skolan kan jag vara rolig och glad, allmänt flummig. Hemma kan man gråta över utseende,kropp,skolan,framtiden. Kan tex bara lägga mig ner på golvet och gråta. Har prövat mindfulness,träna regelbundet, ingen alkohol, nyttig mat, allt möjligt. Prövat tänka på varför bryr jag mig så mycket, varför,varför. Försöker att inte bry mig så mycket om utseendet, men omöjligt. Jag är väldigt stressad bland andra människor. Har varit hos kuratorn ett par gånger. Men tycker inte det var nå märkvärdigt. Orkar inte beskriva någon mer hur jag känner. Men mina tankar är för det mesta om utseende,kroppen,kalori intaget,folks tankar om mig, träning, m.m Hoppas jag får några bra tips.


   
Citera

JMartinH:

Hoppas jag får några bra tips.

Lär dig leva med dig själv. Du kommer inte att förändras pga. du gråter och är arg på hur du själv är/ser ut. Tro mig, jag vet.

Och sen tror jag inte att det är så farligt som du säger att det är.

Be yourself is all that you can do.


   
SvaraCitera

Jag har aldrig fattat varför folk vill ta självmord..
Asså, om du vill dö så bryr du dig tydligen inte,
inte om NÅGON, även om dem som du älskar, att skada dem? Och om du inte har någon att skada eller sakna så varför går du inte bara ut?
Lämna huset, lämna landet, gå på ett äventyr, spendera din tid på något häftigt!
Som att jaga brottslingar eller bara göra saker du alltid velat göra?
Världen är din. Ibland önskar man att man själv var självmordsbenägen, skulle tagit bort pistolen från huvudet och riktat rakt upp i luften,
och bara skjutit. Flyttat till Hawaii, skaffat flickvän, tagit droger.. vem fan bryr sig? Och sen när jag är klar, så kanske jag inte skulle tagit mitt liv?
för då har jag sett hur vacker världen är.


   
SvaraCitera

isaacroev:

Jag har aldrig fattat varför folk vill ta självmord.

* OM DU VILL TA SJÄLVMORD * läste lite hastigt [shake]


   
SvaraCitera

Skaffa några riktigt bra kompisar eller en flickvän och sluta bry dig om vad andra människor tycker om ditt utséende. Det kanske kommer som en överraskning, men folk kollar inte så mycket på just dig, de bryr sig mest om sitt egna utséende.

Du kanske ser en massa skavanker och fel när du ser dig själv i spegeln, men de runt omkring ser inte ens hälften.. Tänk på det så kanske det blir lite bättre? [smile]


   
SvaraCitera

JMartinH:

Men mina tankar är för det mesta om utseende,kroppen,kalori intaget,folks tankar om mig, träning, m.m

Låter jobbigt, lite besatthet/tvångsmässigt om det rullar hela tiden. Du kanske borde prata med någon om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isaacroev:

OM DU VILL TA SJÄLVMORD * läste lite hastigt

*Begå självmord.


   
SvaraCitera