Aviseringar
Rensa alla

Inköp av dator, hjälp!!


kook
 kook
Ämnesstartare

Min dator håller på att kollapsa, så jag skulle behöva en ny, men det finns så många och jag vet i princip ingenting om nya datorer och sådant. Det jag vet dock är hur jag vill att den skall vara och kunna, därför tänkte jag att ni datorsnillen kunde hjälpa mig hitta en bra dator som INTE är snordyr.

Skall användas till skolarbeten, serietittande, multitaskanden, gärna kunna spela lite spel (LoL) utan en fps på typ 3.
Skall vara ljudlös, inte någon fläkt som stör
Inte för otymplig och stor, gärna lätt och slimmad.
Inte bli varm och dryg.
Inte någon skit som går sönder lätt och snabbt.
När jag skriver skall touchpaden INTE kunna dryga sig, dvs vara välplacerad och bra.
Bärbar OBS

Hjälp mig!!!!!!!


   
Citera

köp någon över 7000 iaf 🙂


   
SvaraCitera

Fråga mig [wink]

Ska det vara en bärbar? [crazy]


   
SvaraCitera
kook
 kook
Ämnesstartare

mrman:

Ska det vara en bärbar?

aaa!!!


   
SvaraCitera

Vilken budget?


   
SvaraCitera
kook
 kook
Ämnesstartare

mrman:

Vilken budget?

Ingen aning, pga ska försöka få mamma och pappa att köpa den åt mig, men de har heller inte så mycket pengar. Så billig men bra som möjlig. Lyx behöver jag inte, bara något som funkar och då funkar bra


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
kook
 kook
Ämnesstartare

mrman:

skit

har en fujitsu lifebook just nu, hehe...


   
SvaraCitera

kook:

har en fujitsu lifebook just nu, hehe...

Är den okej? dom har satsat på att göra billiga datorer, finns ett stort utbud hos CDON: http://cdon.se/hemelektronik/b%C3%A4rbara_datorer/office_och_antivirus_p%C3%A5_k...


   
SvaraCitera

kook:

btw behöver du inbyggd dvd-läsare?
Dom små datorerna har ingen inbyggd utan du får ha en extern till usb om du behöver läsa skivor.


   
SvaraCitera
kook
 kook
Ämnesstartare

mrman:

Är den okej

nej, tycker den är lite värdelös. har haft den i två år kanske. alltså visst, den är okej, men nä. typ minst hundra gånger om dagen så blir den för varm (oavsett underlag) och då slutar den fungera. går intre att spela på den öht, fel på den lite då och då. batteriet håller på att ge uopp


   
SvaraCitera
kook
 kook
Ämnesstartare

mrman:

btw behöver du inbyggd dvd-läsare?

använder inte skivor så ofta, men OM man skulle behöva så hade det ju varit praktiskt. men prioriterar nog smidighet framför skivläsare


   
SvaraCitera

kook:

spela

Dom små datorerna är väll inte heller optimala för spel, är det sims du tänkte spela?
Men billigare, större bärbara brukar ha samma grafik krets typ som dom små typ. Men enklare spel fungerar bra.


   
SvaraCitera

kook:

använder inte skivor så ofta, men OM man skulle behöva så hade det ju varit praktiskt. men prioriterar nog smidighet framför skivläsare

Inte så dyra att köpa löst och ha en hemma i byrålådan
http://www.inet.se/produkt/7100565/buffalo-portable-dvd-rw-8x-usb-2-0


   
SvaraCitera
kook
 kook
Ämnesstartare

mrman:

Dom små datorerna är väll inte heller optimala för spel, är det sims du tänkte spela?

skulle vilja spela LoL igen [blush]


   
SvaraCitera