Aviseringar
Rensa alla

Inlagd +BMI


Ämnesstartare

Madickis:

ycker absolut du ska söka hjälp eller ev bli inlagd,

är det inte lång väntetid osv?.. har hört att det är svårt att få bra hjälp om man har äs ?!


   
SvaraCitera

lostprincess:

är det inte lång väntetid osv?.. har hört att det är svårt att få bra hjälp om man har äs ?!

Har du berättat för någon om dina problem?
Hur gamal är du föresten?
Går du i skolan tycker jag du ska gå till skolsköterskan oh försöka berätta hur du känner. Hon kan då hjälpa dig så gott hon kan och hjälper inte det, kan hon skicka dig vidare där du kan få mer hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saeta:

Har du berättat för någon om dina problem?
Hur gamal är du föresten?

jag är 20 år och har inte berättat för ngn, jag hetsäter när ingen är hemma och det skäms jag jätte mycket över. Men dom tycker jag blir så smal men oftast kan jag ljuga och säga att jag redan ätit och sådär .. det är hemskt men jag vågar inte berätta för ngn :S


   
SvaraCitera

lostprincess:

har hört att det är svårt att få bra hjälp om man har äs ?!

det beror nog på var man bor. jag fick hjälp på två veckor när jag väl bestämde mig


   
SvaraCitera

lostprincess:

jag är 20 år och har inte berättat för ngn, jag hetsäter när ingen är hemma och det skäms jag jätte mycket över. Men dom tycker jag blir så smal men oftast kan jag ljuga och säga att jag redan ätit och sådär .. det är hemskt men jag vågar inte berätta för ngn :S

20, då har du ingen skolsköterska/skolkurator du kan vända dig till alltså antar jag. Då förstår jag att det kan kännas ännu svårare att be om hjälp. Men bestämer du dig för att göra det, vilket jag tycker du borde finns ju ungdomsmottagningen om du inte vill vända dig direkt till en ätstörnigsklinik. Jag tycker du ska berätta, det är inte lätt att ta sig ur sånnt här. jag hade förmodligen inte varit där jag är idag om jag inte hade fått hjälp. Men jag vet, det är OTROLIGT svårt att berätta. Jag håller tummarna för att du ska våga och att det kommer gå bra för dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saeta:

Jag håller tummarna för att du ska våga och att det kommer gå bra för dig!

1000 tack ska ta mod till mig och berätta i veckan tror jag [chocked]


   
SvaraCitera

Mitt bmi ligger på 13.9.. ? fast dt är ju nästan fjorton =D


   
SvaraCitera

NicoleJ:

Mitt bmi ligger på 13.9.. ? fast dt är ju nästan fjorton =D

okej, och det är bra eller?[confused]


   
SvaraCitera

Ä_n_g_e_l:

okej, och det är bra eller?

Nej kanske inte.. =/


   
SvaraCitera

lostprincess:

1000 tack ska ta mod till mig och berätta i veckan tror jag

Gör det! Jag har inte ångrat en sekund att jag berättade!
Och dessutom har jag utvecklats väldigt mycket som människa och lärt känna mig själv mycket mer sen jag tog tag i allt och pratade, tog till mig råd och försökte göra upp med mina tankar.
Dessutom vaknade drömmen om att i framtiden själv jobba med ungdomar som har det jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

12.6


   
SvaraCitera

Typ 15 skulle jag tro...


   
SvaraCitera

mitt bmi låg på 13,3
fast jag vägrade att bli inlagd, så jag låg aldrig inne...


   
SvaraCitera

myspysen:

12.6

lovethelife:

mitt bmi låg på 13,3

Shiit, [surprised]. Ni får ursäkta mig, men jag fattar inte hur man ens orkade "leva" då. Låg ni mest i sängen om dagarna då eller ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förr hade jag ett BMI på 13,9.....och inte för att jag kände mig smal då...nu har väl ett BMI på16,5 inte för att jag känner mig smal nu heller...Jag tror inte att det har bara medBMI att göra att man blir inlagd..det är hur värderna i kroppen är och så...


   
SvaraCitera