Aviseringar
Rensa alla

Inlagd


Ämnesstartare

Okej, så jag har mått dåligt en större del av mitt liv, något som har trappats upp tills jag förra sommaren blev tvingad till psykolog och började behandling. Det verkade bli bättre och jag bestämde mig för att bryta mig loss från det, så jag struntade i att gå till mina tider i början på det här året.

Nu har det igen blivit värre, mycket värre väldigt snabbt. Jag vet att en väldigt väldigt stor del av mina problem beror på min omgivning och var jag bor just nu, och därför vill jag gärna bli inlagd. Jag har funderat väldigt mycket på självmord och liknande, men jag tror inte jag behöver bli akutinlagd för att jag kommer dö annars, utan för att jag mår avsevärt sämre varje dag jag är kvar där jag är nu.

Jag ringde psyk i morse och dom sa till mig att vänta tills jag fått ny tid(vilket skulle bli inom 1-2 veckor) och om det blev akut självmordstankar åka in till akuten.

Någon som har nått tips på vad man kan/bör göra? Och är det korkat av mig att vilja bli inlagd trots att jag inte är i akut fara att ta livet av mig?


   
Citera

Aiur:

Och är det korkat av mig att vilja bli inlagd trots att jag inte lär dö annars?

Förstår inte vad du vill mena [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Förstår inte vad du vill mena

Sorry, skrev nog lite otydligt.
Menar att jag kommer nog inte ta livet av mig väldigt snart. Jag behöver inte bli inlagd för akut fara att jag kommer ta livet av mig.


   
SvaraCitera

Aiur:

Jag behöver inte bli inlagd för akut fara att jag kommer ta livet av mig.

Then don't?


   
SvaraCitera

Aiur:

Och är det korkat av mig att vilja bli inlagd trots att jag inte lär dö annars?

Nej, jag förstår dig och delar dina tankebanor.


   
SvaraCitera

Aiur:

Och är det korkat av mig att vilja bli inlagd trots att jag inte är i akut fara att ta livet av mig?

Jag la in mig själv när jag mådde som sämst och det hade en mycket positiv inverkan på mitt mående.

Tyvärr så fick jag väl överdramatisera lite för att de skulle låta mig vara där, samtidigt som jag förklarade att jag verkligen inte klarade av min hemsituation.

Men även om jag bara låg inne 2 veckor så var det lagom för att känna sig utvilad nog för att klara mig hemma tills jag sedan flyttade.

Något som jag annars skulle rekommendera är att ansöka om en plats på ett ungdomsboende, men då blir soc indraget och det kan vara väldigt jobbigt med alla deras utredningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

galenolga:

Jag la in mig själv när jag mådde som sämst och det hade en mycket positiv inverkan på mitt mående.

Tack, det var något sådant jag behövde höra eller få veta. Har varit osäker en tid nu men känns som jag måste göra nått, nuvarande situationen håller lixom inte.

Ska ta tag i det direkt, förhoppningsvis går det bra.


   
SvaraCitera

Aiur:

Ska ta tag i det direkt, förhoppningsvis går det bra.

Lycka till ^_^


   
SvaraCitera

Aiur:

Någon som har nått tips på vad man kan/bör göra? Och är det korkat av mig att vilja bli inlagd trots att jag inte är i akut fara att ta livet av mig?

Om du inte är ett troll, så föreslår jag dig att du och jag satsar lite och blir miljonärer! [y]


   
SvaraCitera

iddqd:


   
SvaraCitera

Det är väl inte korkat? Klart att du vill ha hjälp om du mår riktigt dåligt[shake]


   
SvaraCitera